مطالب مرتبط:
دادگاه های صلح و سازش به زودی در استان گیلان ایجاد می شود
دادگاه صلح چیست؟
دادگاه صلح چیست؟
دادگاه صلح چیست؟
پرده برداری حجازی از اختلاف سرمربی و مدیرعامل استقلال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 11:552024-08-19سياسي

دادگاه های صلح با شورای حل اختلاف چه تفاوتی دارند؟


با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف در شهریورماه 1402، این شورا صرفا در امر صلح و سازش و در صورت درخواست یکی از طرفین اختلاف و موافقت طرف دیگر می تواند مبادرت به انجام اقدامات سازشی نماید و ارجاع شکایات کیفری به شورا در جرایم قابل .

- یک وکیل دادگستری گفت: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف در شهریورماه 1402، این شورا صرفا در امر صلح و سازش و در صورت درخواست یکی از طرفین اختلاف و موافقت طرف دیگر می تواند مبادرت به انجام اقدامات سازشی نماید و ارجاع شکایات کیفری به شورا در جرایم قابل گذشت نیز منوط به عدم مخالفت شاکی و مشتکی عنه است والا نمی توان موضوع را به شورای حل اختلاف ارجاع کرد.

سیدمهدی حجتی در گفت وگو با ایسنا درباره دادگاه های صلح و اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف گفت: نام این قانون با مندرجات آن منطبق نیست؛ زیرا برخلاف شورای حل اختلاف که سابقا در کشور تشکیل شده و فعالیت دارد، قانون جدید، منتهی به ایجاد مرجع قضایی جدیدی در کشور به نام دادگاه صلح شده و طبعا بهتر بود که این قانون تحت عنوان قانون تشکیل دادگاه های صلح نام گذاری می شد.

این وکیل دادگستری گفت: قانونگذار به دادگاه های صلح از نظر ذاتی، صلاحیتی مرکب اعطا کرده و دادگاه صلح مرجعی با صلاحیت مختلط است که هم در امور حقوقی، هم در برخی دعاوی خانواده، هم در ا


برچسب ها: حل اختلاف - اختلاف - شوراهای حل اختلاف - شورای حل اختلاف - شورا - قانون جدید - تصویب قانون
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه های صلح با شورای حل اختلاف چه تفاوتی دارند؟

دادگاه های صلح با شورای حل اختلاف چه تفاوتی دارند؟