مطالب مرتبط:
آیا ایران به اسراییل حمله می کند ؟
آیا برای پرداخت حقوق بازنشستگان کسری منابع وجود دارد؟
آیا وزیر ورزش به المپیک پاریس می رود؟
آیا تا 10 سال آینده کشور می تواند نرخ رشد خوبی داشته باشد؟
آیا ترامپ بدون بایدن می تواند پیروز شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 09:402024-08-04سياسي

آیا کاشت پسته در ایلام رونق می گیرد؟


پایش باغات پسته استان ایلام آغاز شده که به گفته مدیر باغبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام، در خصوص باغات پسته استان دو مشکل عمده، - ایسنا/ایلام پایش باغات پسته استان ایلام آغاز شده که به گفته مدیر باغبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام، در خصوص باغات پسته استان دو مشکل عمده، نبود آگاهی باغدار در تغذیه درختان پسته و نبود باغ مادری پسته وجود دارد که برای رفع آن ها باید تلاش کرد و پایش به منظور رفع مشکل کوتاه مدت و تجویز نسخه بلندمدت باغات پسته است.

حجت بخشوده مدیر باغبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: برای حل مشکل اول با دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام هماهنگی شده برای آنالیز خاک و برگ و توصیه کودی مناسب به باغدار انجام شود.

در خصوص مشکل نبود باغ مادری پسته که می تواند مشکل پیوندک در باغات را حل و محصول را پربارتر کند دست به دامان استان ای یزد، کرمان و خراسان شده ایم.

برای این منظور ابتدا اطلاعات و وضعیت باغات بارور پسته از باغدار اخذ و در سامانه مرکز تحقیقات کشاورزی استان ثبت می شود سپس نسخه تجویز می شود.

در این پایش اصلاح روش آبیاری، هرس و گرده افشانی و استفاده از محلول پاشی کودهای پتاسه همچون سولوپتاس و ریزمغذی ها مانند ترکیبات حاوی روی


برچسب ها: مرکز تحقیقات کشاورزی - استان ایلام - ایلام - پسته - استان - مرکز تحقیقات - منابع طبیعی
آخرین اخبار سرویس:

آیا کاشت پسته در ایلام رونق می گیرد؟

آیا کاشت پسته در ایلام رونق می گیرد؟