مطالب مرتبط:
گرمازدگی یک فوریت پزشکی است
گرمازدگی یک فوریت پزشکی است
درخشش کارشناسان فوریت های پزشکی تربت حیدریه
استقرار چهار پایگاه موقت فوریت های پزشکی ویژه اربعین در مرز شلمچه
هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به گرمازدگی در چند روز آینده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 12:052024-07-27پزشكي

گرمازدگی یک فوریت پزشکی است


و اگر فردی دچار گرمازدگی شد باید بدون درنگ به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شود.

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تأکید بر اینکه در گرمازدگی پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: در تابستان و در گرمای بیش از 35 تا 38 درجه سلسیوس به ویژه در روزهای پیش رو، بایستی اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی مورد توجه قرار گیرد.

 دکتر محمدرضا جویا افزود: توصیه می شود در تابستان در ساعاتی که هوا خنک تر است مثل صبح زود یا عصرها از منزل خارج شوید و از خروج از منزل و ترددهای غیرضروری در روزهای گرم خودداری شود.

 همچنین توصیه می شود در روزهای گرم لباس های سفید، سبک و کمی گشاد بپوشید و از پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی اجتناب کنید و وسایل حفاظتی مثل کلاه، عینک آفتابی، چتر و کرم های ضد آفتاب با درجه پوشش بالا همراه داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه هوای گرم باعث تعریق می شود و بدن نمک زیادی را دفع می کند، افزود: بهتر است برای جایگزینی از مایع هایی نظیر دوغ استفاده کرد.

وی بیان کرد: هرگز کودکان خود را در اتومبیل تنها نگذارید، دما در اتومبیلی که در مقابل نور خورشید است به شدت بالا می رود و باعث آسیب های شدید جسمی به کودکان می شود.


برچسب ها: گرمازدگی - دانشگاه علوم پزشکی مشهد - معاونت بهداشت دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - اصول خودمراقبتی - پیشگیری - تابستان
آخرین اخبار سرویس:

گرمازدگی یک فوریت پزشکی است

گرمازدگی یک فوریت پزشکی است