مطالب مرتبط:
مشاهده گونه مشابه عنکبوت بیوه سیاه در بهبهان
مشاهده گونه مشابه عنکبوت بیوه سیاه در بهبهان
مشاهده گونه مشابه عنکبوت بیوه سیاه در بهبهان
مشاهده یک قلاده توله پلنگ در دماوند
عکس| مشاهده یک توله پلنگ در دماوند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 17:502024-07-27اجتماعي

مشاهده گونه عنکبوت بیوه کاذب در بهبهان


پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر دیده شدن عنکبوت بیوه سیاه ، یگان حفاظت محیط زیست بهبهان به محل اعزام و پس از بررسی وضعیت، گونه عنکبوت بیوه کاذب مشاهده شد.

بیوه کاذب باوجود ظاهر مشابه عنکبوت های بیوه، خطری برای انسان بالغ ندارند و در مقایسه با بیوه های حقیقی، عموما بدنی براق تر، شکمی کشیده تر و پا هایی کوتاه تر دارند.

  غلامحسن علیزاده، مامور اجرایی حفاظت محیط زیست بهبهان می گوید: عنکبوت های بیوه کاذب از خانواده  Theridiidae و جنس  Steatoda با عنکبوت های بیوه در یک خانواده هستند و تار هایی مشابه عنکبوت های بیوه ولی سست تر می تنند و در جا های تاریک و نمناک و خنک لانه سازی دارند، این عنکبوت ها جثه کمی کوچک تر از عنکبوت های بیوه دارند، ولی بسیار شبیه عنکبوت های بیوه هستند و در بیشتر نقاط دنیا و ایران با گونه های متنوع پراکندگی دارند.

معروف ترین آنها  Steatoda paykulliana است که بسیار به عنکبوت بیوه مدیترانه ای و پشت قرمز شباهت دارد؛ با رنگ سیاه براق و خطوط قرمز رنگ پشت و کنار شکم.

  علیزاده افزود: گزش این عنکبوت گاهی عوارضی به همراه دارد که بسیار کم اتفاق می افتد و عموما بی آزار هستند، ولی باید توجه داشت که گاهی به ندرت گزش این عنکبوت ها باعث اتفاقات و عوارضی می شود.


برچسب ها: عنکبوت - بیوه - حفاظت محیط زیست - یگان حفاظت محیط زیست - بهبهان - محیط زیست - کاذب
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده گونه عنکبوت بیوه کاذب در بهبهان

مشاهده گونه عنکبوت بیوه کاذب در بهبهان