مطالب مرتبط:
قمار خطرناک اوکراین با حمله به خاک روسیه
پنجمین روز نبرد روسیه و اوکراین در کورسک
پیشروی نیروهای اوکراین در عمق خاک روسیه/ اعلام وضعیت اضطراری روسیه در استان کورسک
اوکراین مدعی حمله به سکوی گازی روسیه شد
حمله ارتش اوکراین به سکوی گازی روسیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1403 ساعت 22:502024-08-10بين الملل

اوکراین طعم تلخ اشغال را به روسیه چشاند


یورش نیروهای اوکراینی به خاک روسیه که از روز سه شنبه آغاز شد، بزرگترین حمله فرامرزی اوکراین در طول این جنگ است و نگرانی هایی را در مورد گسترش نبرد به فراسوی اوکراین ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، روسیه روز شنبه اعلام کرد که با هدف افزایش امنیت در استان مرزی کورسک، یک عملیات ضد تروریسم را آغاز کرده است.

این تصمیم در پی حمله غافلگیرانه اخیر نیروهای اوکراینی به این منطقه صورت گرفت که ضعف های دفاعی نظامی روسیه را پس از نزدیک به 2 و نیم سال درگیری آشکار کرد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که درگیری ها در استان کورسک همچنان ادامه دارد و ارتش روسیه در حال انجام حملات هوایی علیه نیروهای اوکراینی است.

این حملات شامل استفاده از یک بمب ترموباریک (گرمافشاری یا بمب خلا) نیز بود، که هم موج انفجار قدرتمندی دارد و هم خلایی ایجاد می کند که باعث خفگی اهداف خود می شود.

اقدامات اعلام شده برای کورسک، و برای استان های همجوار بلگورود و برایانسک که هم مرز با اوکراین هستند، به دولت اجازه می دهد تا ساکنان را نقل مکان کند، ارتباطات تلفنی آن ها را کنترل کند و وسایل نقلیه آن ها را مصادره کند.

نگرانی از کشیده شدن بلاروس به جنگ یورش نیروهای اوکراینی به خاک روسیه که از روز سه شنبه آغاز شد، بزرگترین حمله فرامرزی اوکراین در طول این جنگ اس


برچسب ها: اوکراین - روسیه - وزارت دفاع روسیه - درگیری - افزایش امنیت - حملات هوایی - نظامی روسیه
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین طعم تلخ اشغال را به روسیه چشاند

اوکراین طعم تلخ اشغال را به روسیه چشاند