مطالب مرتبط:
روزنامه جمهوری اسلامی: تکریم واقعی اربعین حل مشکلات مردم است نه صرف بیت المال برای بهره برداری سیاسی
در دولت چهاردهم تعامل قوه قضاییه با مجلس بسیار فراتر از قبل خواهد بود/ فعالیت کارگروه 5 نفره برای حل مشکلات مردم تداوم می یابد+فیلم
رحیمی : در دولت چهاردهم تعامل قوه قضاییه با مجلس بسیار فراتر از قبل خواهد بود/ فعالیت کارگروه 5 نفره برای حل مشکلات مردم تداوم می یابد+فیلم
در روز همدان، درب موزه های همدان به روی همه باز است
حرکت قشنگ رسول خادم مورد توجه مردم قرار گرفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 13:252024-08-19سياسي

درب مساجد برای حل مشکلات مردم باید باز باشد


موسس اولین مسجد شیعه در آرژانتین با بیان اینکه امروزه کارکرد مساجد بسیار اندک شده است، بیان کرد: یک مسجد فعال باید از سحرگاه تا پایان شب باز باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

- ایسنا/فارس موسس اولین مسجد شیعه در آرژانتین با بیان اینکه امروزه کارکرد مساجد بسیار اندک شده است، بیان کرد: یک مسجد فعال باید از سحرگاه تا پایان شب باز باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی مسجد، گفت: در واقع مسلمانان در صدر اسلام در مسجد به عنوان خانه خدا جمع می شدند و البته که کارکرد مسجد در صدر اسلام بیش از امروز بود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در مسجد نماز می خواند و مسلمانان را در همین مکان متحد می کرد.

برنامه ریزی برای دفاع از مسلمین و برنامه های اقتصادی هم در مسجد انجام می شد و همه قبایل از تمام طوایف در این محل گرد هم جمع می شدند و به فرمایشات پیامبر گوش می سپردند.

ربانی با طرح این سوال که چرا مساجد امروز کارکرد گذشته را ندارد، گفت: امروز مساجد کارکردی که باید داشته باشند را ندارند و صرفاً تبدیل به محلی برای نماز خواندن شده است.

بسیاری از مساجد برنامه های تبلیغی ندارند، در حالی که مسجد سنگر، خانه خدا و محل عبادتگاه مسلمانان است و باید تا 40 منزل ر


برچسب ها: حل مشکلات مردم - مسجد - مشکلات مردم - حل مشکلات - کارکرد مساجد - حجت الاسلام والمسلمین - اولین مسجد
آخرین اخبار سرویس:

درب مساجد برای حل مشکلات مردم باید باز باشد

درب مساجد برای حل مشکلات مردم باید باز باشد