مطالب مرتبط:
عملیات برون مرزی و انتقال 3مصدوم در مرز خسروی
دو گزینه پیشنهادی اعضای ستاد مرکزی و مسئولین ستادهای سلامت استان های کشور درباره انتخاب وزیر بهداشت به پزشکیان: «محمد رضا ظفرقندی» و «سید رضا رییس کرمی»
بشار رسن تیم جدیدش را انتخاب کرد
پیام انتخاب یحیی السنوار به اسراییل
واکنش وزیر کشور به انتخاب «یحیی سنوار» در حماس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 مرداد 1403 ساعت 16:052024-08-09اجتماعي

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟


پایانه مرزی بین المللی خسروی قدیمی ترین و بزرگترین پایانه مرزی ایران با کشور عراق است و اولین گذرگاه زائران ایرانی به کربلای معلی محسوب می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- زینب احمدیان: بسیاری از زوار پس از سفر به کربلای معلی برای رفتن به شهرهای زیارتی سامرا و کاظمین به مشکل بر خواهند خورد، اما با عبور از مرز خسروی زوار می توانند ابتدا به شهرهایی که فاصله کمتری با مرز خسروی دارند سفر کنند و سپس راهی نجف و کربلا شوند.

فاصله مرز خسروی تا شهر کاظمین 203 کیلومتر و تا سامرا 326 کیلومتر است، در حالی که فاصله سایر مرزها با اماکن زیارتی کشور عراق بیشتر است.

مرز خسروی با شهرهای کربلا و نجف نیز فاصله کمی دارد، از مرز خسروی تا کربلا 315 کیلومتر و تا نجف 380 کیلومتر راه است و این مساله با احتساب مسیر داخل کشور و دسترسی به مرزها موجب صرفه جویی در وقت و تسهیل تردد زوار خواهد شد.

به گفته مسئولین استانی و کشوری کلیه امکانات رفاهی، بهداشتی، اسکان، پارکینگ و.

در مرز خسروی و نقطه صفر مرزی فراهم شده است و با توجه به فعالیت شبانه روزی گیت های مرز خسروی ساز و کار خروج زوار در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد و همین دلایل ذکر شده بیانگر آن است که این مرز می تواند انتخاب خوبی برای سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی باشد.


برچسب ها: مرز خسروی - خسروی - کیلومتر - کربلا - کربلای معلی - پایانه مرزی - فاصله
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟

چرا مرز خسروی را انتخاب کنیم؟