مطالب مرتبط:
کارشناس تحقیق و توسعه - آقا
کارشناس تحقیق و بررسی بازار - آقا
اصول حاکمیت شرکتی در شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون اعمال شود
برنامه های دهه ترویج و توسعه معارف نماز در لرستان اعلام شد
سنگال خواستار توسعه همکاری با ایران در بخش معدن شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 20:002024-08-19اقتصادي

سهم پایین و 7 دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، گفت: سهم تحقیق و توسعه از جی دی پی پایین و در حدود 7 دهم درصد است، در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته به طور متوسط 2.

- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، گفت: سهم تحقیق و توسعه از جی دی پی پایین و در حدود 7 دهم درصد است، در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته به طور متوسط 2.

5 درصد جی دی پی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین افشین امشب در گردهمایی شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور ورودی های اکوسیستم نوآوری کشور را شامل زیرساخت، نیروی انسانی و تامین مالی دانست و افزود: معتقدم که اگر این سه ورودی با کیفیت باشد، می توان حکمرانی مناسب صورت داد و نسبت به رفع موانع اقدام کرد.

وی صندوق نوآوری و شکوفایی را بازوی تامین مالی اکوسیستم نوآوری و فناوری توصیف کرد و ادامه داد: ذیل این صندوق، صندوق های پژوهش و فناوری شکل گرفته اند و باید بررسی شود که آیا افزایش سرمایه آنها متناسب با افزایش تورم بوده است یا خیر.

افشین خاطرنشان کرد: اگر گفته می شود سرمایه اولیه صندوق نوآوری 10 همت شده است، کافی نیست؛ چرا که در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان 10 هزار شرکت شده و قرار است این تعداد شرکت تا پایان برنامه هفتم توسعه به 30 هزار شرکت بالغ شود و برای تامین مالی این تعداد شرکت نیاز


برچسب ها: تحقیق و توسعه - اقتصاد دانش بنیان - کشورهای پیشرفته - اکوسیستم نوآوری - نوآوری - فناوری - صندوق نوآوری و شکوفایی
آخرین اخبار سرویس:

سهم پایین و 7 دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP

سهم پایین و 7 دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP