مطالب مرتبط:
خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به 324 بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند
اختصاص 1500 میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها
اختصاص 1500 میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها
بیمه سامان 1500 میلیارد ریال سود تقسیم کرد
شناسایی هویت شهید «ابراهیم آقایی آنالوچه» پس از 43 سال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 13:102024-07-23پزشكي

شناسایی 1500 بیمار مبتلا به سلیاک در فارس


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با شناسایی 1500 بیمار مبتلا به سلیاک در فارس، برنامه های حمایتی برای آنان اجرا شده وهمچنان در حال پیگیری است.

- محمد جواد راعی در گفت وگو با مهر، اظهار داشت: بیماران مبتلا به سلیاک به دلیل نیاز به مواد غذایی بدون گلوتن، همواره با چالش هایی مواجه بوده اند که با راه اندازی انجمن سلیاک فارس تعداد آنان از 400 نفر به 1500 نفر افزایش یافت.

وی افزود: از سال گذشته، سهمیه آرد یارانه ای بیماران سلیاکی به صورت کالابرگ خرید کالا به آنان تحویل داده شد که برای تأمین نان با مشکل مواجه نشوند.

راعی با یادآوری اینکه نخستین نانوایی سنگک بدون گلوتن در ایران در شهر صدرا راه اندازی شده است، افزود: تمامی محصولات این نانوایی از شهر شیراز به سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه صادر می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به واحد تولیدی فعال استان که در زمینه تولید آرد بدون گلوتن فعالیت دارد، گفت: این واحدهای تولیدی موفق شده اند مجوز تولید پودر کیک بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاک دریافت کنند تا بتوانند برای این بیماران انواع شیرینی و کیک بدون گلوتن را تولید کنند.

این مقام مسئول از خیرین استان خواست تا در تقویت برنامه های حمایتی انجمن بیماران سلیاک همکاری کنند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی شیراز - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی شیراز - معاون غذا و دارو - سلیاک - دانشگاه علوم - بیمار
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 1500 بیمار مبتلا به سلیاک در فارس

شناسایی 1500 بیمار مبتلا به سلیاک در فارس