مطالب مرتبط:
اجرای مجلس تعزیه گروه ائمه اطهار، در رواق هنرِ فرهنگستان هنر
قوانین مجلس و رهنمون های امام خامنه ای فصل الاخطاب ما است
قوانین مجلس و رهنمودهای امام خامنه ای فصل الاخطاب ما است
مجلس خبرگان قانون اساسی چگونه جای مؤسسان را گرفت/ روایت تنها انتخاباتی که هم بهشتی و بنی صدر نامزد بودند و هم رجوی و کیانوری
حرم امام حسین علیه السلام یک هفته مانده به اربعین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 02:002024-08-18سياسي

با این قانون مجلس، حتی ائمه هم نمی توانند امام باشند!


به نظر می رسد در تصویب این قانون، دستپاچگی و ندانم کاری در حد اعلا صورت گرفته و عملا نیز امکان اجرا شدن آن برای سطوح مختلف مدیریتی وجود ندارد کما اینکه در دولت چهاردهم 4 مسئول ارشد در مظان شمول این قانون اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد مهاجری، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: قانون منع بکارگیری افراد دوتابعیتی در مشاغل حاکمیتی ، در روزهای اخیر محل بحث و مناقشه و منازعه قرار گرفته است.

  طبق این قانون که در سال 1401 در مجلس یازدهم تصویب شده (و به نظر می رسد برای دست و پا کردن توجیهی برای رد صلاحیت دکتر علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم صورت گرفته) افرادی که خود یا بستگان درجه اولشان دارای تابعیت مضاعف باشند؛ نمی توانند در برخی پست ها قرار گیرند.

البته این ممنوعیت تنها شامل دوتابعیتی ها نیست (که اگر آن بود تا حدی پذیرفتنی است) بلکه افرادی را که بستگان نزدیک شان  بیش از یکسال در کشور های دیگر  اقامت هم داشته باشند، شامل می شود.

دلیل یا بهتر است بگوییم توجیهی که برای تصویب این قانون ارائه شد، احتمال انتقال اطلاعات به خارج از کشور توسط بستگان مسئولان بود.

به نظر می رسد در تصویب این قانون، دستپاچگی و ندانم کاری در حد اعلا صورت گرفته و عملا نیز امکان اجرا شدن آن برای سطوح مختلف مدیریتی وجود ندارد کما اینکه در دولت چهار


برچسب ها: قانون - انتخابات ریاست جمهوری - دوتابعیتی - تابعیت - افراد - افراد دوتابعیتی - انتخابات ریاست
آخرین اخبار سرویس:

با این قانون مجلس، حتی ائمه هم نمی توانند امام باشند!

با این قانون مجلس، حتی ائمه هم نمی توانند امام باشند!