مطالب مرتبط:
کانون پشه آئدس در کدام مناطق کشور بیشتر است؟ +نقشه
اجرای اقدامات ضربتی مبارزه با پشه آئدس در اراک
لزوم آمادگی دستگاه های متولی و هوشیاری خانواده ها درباره پشه آئدس
مه پاشی در 3 کانون تکثیر پشه آئِدِس در شهرستان رضوانشهر
مه پاشی در 3 کانون تکثیر پشه آئِدِس در شهرستان املش
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 11:102024-07-23پزشكي

کشف روشی برای کنترل پشه آئدس


پژوهشگران آمریکایی موفق به کشف راه جدیدی شده اند که می تواند جایگزین حشره کش ها شود و جمعیت پشه های ناقل بیماری را کنترل کند.

- پژوهشگران آمریکایی موفق به کشف راه جدیدی شده اند که می تواند جایگزین حشره کش ها شود و جمعیت پشه های ناقل بیماری را کنترل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران موسسه ویرجینیا تک (Virginia Tech) روش جدیدی برای شناسایی اهداف ژنتیکی کشف کرده اند که می تواند به کنترل جمعیت پشه های ناقل بیماری ها کمک کند و به طور بالقوه جایگزینی برای حشره کش ها باشد.

این مطالعه اساس ژنتیکی ناسازگاری گونه ها را با بررسی گونه Aedes aegypti(پشه تب زرد) که یک ناقل اولیه برای بیماری های آربوویروسی جهانی است با گونه های خواهر و برادرش موسوم به Aedes mascarensis از اقیانوس هند بررسی کرد.

پژوهشگران می گویند، هنگامی که فرزندان دورگه این پشه ها با یکی از والدین تلاقی کردند، حدود 10 درصد از فرزندانشان قادر به تولید مثل نبودند.

این یافته ها برای کنترل بیماری هایی مانند زیکا و تب دنگی بسیار مهم هستند، زیرا کنترل بهتر پشه ها می تواند به طور قابل توجهی انتقال این بیماری ها را کاهش دهد.

ایگور شاراخوف یکی از محققان این پروژه گفت: این مطالعه می تواند به شناسایی ژن های جدید مسیر تعیین جنسیت که می توانند در استراتژی های کنترل پشه ها استفاده شوند، کمک کند.


برچسب ها: پژوهشگران - بیماری - جایگزین - کنترل - حشره کش - بیماری ها - آمریکایی
آخرین اخبار سرویس:

کشف روشی برای کنترل پشه آئدس

کشف روشی برای کنترل پشه آئدس