مطالب مرتبط:
تولید شیرخشک 40 درصد افزایش یافت
گام بلند ذوب آهن اصفهان برای جهش تولید با افتتاح پروژه های پلنت جدید اکسیژن و کوره پاتیلی LF3
مقایسه ای بین تولید و مصرف انرژی برق در ایران و ترکیه
کارشناس برنامه ریزی تولید و انبار
از سال طلایی ترانزیت تا رشد تولید مسکن در دولت سیزدهم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1403 ساعت 09:402024-07-22اقتصادي

وقتی تولید ملی دود می شود


شرکت های چندملیتی با اطلاع کامل از مفرهای قانونی و بهره مندی از قدرت لابی خود، اقدام به تولید و عرضه محصولاتی می کنند که در اعلام وزارت صمت نام و نشانی از آنها نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یکی از نگرانی های خاص در حوزه صنعت دخانیات در دنیا نفوذ شرکت های چندملیتی در رویه های قانون گذاری، قضایی و اجرایی کشورهاست که با بهره گیری از قدرت لابی با هرگونه اقدام برای کنترل بازار مصرف و سیاست گذاری برای صنعت دخانیات مخالفت می کنند.

در چنین هنگامه ای نیازی فوری برای تمامی کشورها برای اعمال اقدامات کنترلی مؤثر در خصوص فعالیت های شرکت ها و بنگاه های تولیدی در صنعت دخانیات وجود دارد، درحالی که بسیاری از دولت ها تلاش می کنند با وجود مسئولیتی که در قبال مصرف کنندگان محصولات دخانی دارند و ضرورت سیاستگذاری کنترل مصرف که اجتناب ناپذیر است، اما چگونگی مواجه شدن با شرکت های دخانی فعال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ضروری است تا دولت ها با اتخاذ سیاست های کنترلی در این زمینه، به این آگاهی نائل آیند که این سیاست های کنترلی نه تنها برای سلامت یک کشور که برای اقتصاد آن نیز مفید است که یکی از مؤثرترین راهبردها در این میان، سیاست گذاری دقیق و هدفمند در حوزه اخذ مالیات بر سیگار است.


برچسب ها: شرکت ها - دخانیات - شرکت - تولید - بنگاه های تولیدی - اقدام - کنترل
آخرین اخبار سرویس:

وقتی تولید ملی دود می شود

وقتی تولید ملی دود می شود