مطالب مرتبط:
خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی
هشدار؛ خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی
خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی
هشدار؛ خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی
مردم این آسیب جدی بگرند / خطر نوشیدن آب معمولی در گرما
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مرداد 1403 ساعت 19:202024-07-29پزشكي

خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی چیست؟


یکی از اشتباه های رایج در مواجهه با گرمازدگی این است که افراد به سرعت آب معمولی زیادی می نوشند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، گرمای هوا خطر گرمازدگی را افزایش می دهد و نخستین نسخه تغذیه ای برای درمان این عارضه نوشیدن مایعات فراوان است اما باید بدانیم نوشیدن آب معمولی به تنهایی کافی نیست و حتی می تواند خطرناک باشد.

رضا معمارزاده رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با هشدار درباره خطرهای نوشیدن آب معمولی در شرایط گرمازدگی، اظهار کرد: در شرایط گرمازدگی، بدن به سرعت آب و الکترولیت های خود را از دست می دهد و نوشیدن آب معمولی به تنهایی نمی تواند این کمبود را جبران کند در نتیجه ممکن است منجر به پدیده ای به نام هایپوناترمی یا کاهش سطح سدیم در خون شود بنابراین نوشیدن آب معمولی در گزمازدگی نه تنها اشتباه است بلکه می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی با اشاره به علائم هایپوناترمی افزود: هایپوناترمی می تواند علائمی مانند سردرد، تهوع، سرگیجه و در موارد شدید، تشنج و کما را به همراه داشته باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مصرف آب معدنی یا محلول های الکترولیتی در شرایط گرمازدگی به مراتب موثرتر و ایمن تر است.


برچسب ها: گرمازدگی - نوشیدن آب - دانشگاه علوم پزشکی دزفول - اورژانس پیش بیمارستانی - دانشگاه علوم پزشکی - خطرناک - اشتباه
آخرین اخبار سرویس:

خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی چیست؟

خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی چیست؟