مطالب مرتبط:
کنعانی: جامعه بین الملل باید به مصونیت رژیم صهیونیستی پایان دهد
اصلاح و بازگشت زندانیان به جامعه اولویت سازمان زندان هاست
فعالیت های دینی بانوان جامعه را متحول می کند
تغذیه گرمایش جهانی از دریاچه های خشک
آسیب های اجتماعی افزایش یافته اما خشونت نه/ چالش کنونی جامعه ما سقوط اخلاقی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1403 ساعت 10:002024-08-05بين الملل

پاکستان: جامعه جهانی برای حل معضل کشمیر اقدام کند


شهباز شریف نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: جامعه بین المللی باید از هند بخواهد که نقض فاحش حقوق بشر در جامو و کشمیر را متوقف کند.

   به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به نقل از سایت خبری داون نیوز ، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان همزمان با 5 اوت 2024 (15 مرداد) مصادف با پنجمین سالگرد لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل دولت هند در بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از این اقدام که به ادعای دولت اسلام آباد غیرقانونی و مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای حل این مناقشه قدیمی شد.

وی افزود: تاریخ بار ها ثابت کرده است که صلح پایدار در جنوب آسیا به حل مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد، برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار در جنوب آسیا، هند باید به جای انکار منازعات مربوط به کشمیر به سمت حل این مناقشه حرکت کند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: در 5 اوت 2019 هند به طور غیرقانونی مجموعه ای از اقدامات جدید و غیرقانونی را برای تقویت تسلط خود بر جامو و کشمیر انجام داد، از آن زمان دهلی نو در تلاش است تا جهان را فریب دهد که جامو و کشمیر بخشی جدایی ناپذیر از این کشور است، اما قوانین بین المللی، حقایق تاریخی، اصول اخلاقی و وضعیت موجود، ادعا های بی اساس و نادرست هند را افشا می کند.


برچسب ها: جامو و کشمیر - نخست وزیر پاکستان - کشمیر - قطعنامه های شورای امنیت - پاکستان - شورای امنیت سازمان ملل - اسلام آباد
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان: جامعه جهانی برای حل معضل کشمیر اقدام کند

پاکستان: جامعه جهانی برای حل معضل کشمیر اقدام کند