مطالب مرتبط:
آیت الله علم الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است
آیت الله فاضل لنکرانی: کسانی که مودت و تبعیت عملی از اهل بیت (ع) ندارند صلاحیت تصدی امور را ندارند/ امروزه متأسفانه بعضی ها برای ترویج منکَر زیر خیمه امام حسین می آیند/ باید مراقب انحرافات و آسیب ها و بدعت ها بود
گریه آیت الله مرعشی و امام خمینی بر جنازه ساختگی در زمان رضا شاه
تصاویر/ مراسم گرامیداشت اربعین ارتحال آیت الله «طه محمدی»
آیت الله علم الهدی: سازش در مقابل جریان های انحرافی پذیرفته نیست
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 08:402024-07-24سياسي

آیت الله میبدی روحانی محبوب و شاخص شهرستان گرگان


آیت الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب و از چهره های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی منطقه است، روحانی محبوبی که جای خالی او در مسجد جامع گرگان احساس می شود.

- آیت الله طاهایی میبدی متولد سال 1299 در شهرستان میبد از توابع یزد در 29 سالگی و پس از گذراندن دوره های تحصیل علوم دینی در نجف و قم به دعوت مرحوم آیت الله محمدرضا مدرس جلینی از علمای گرگان راهی این شهر شد و 70 سال باقی مانده عمرش را با تلاش برای نشر علوم دینی و اسلام به همراه تربیت طلاب در حوزه علمیه رضویه گرگان گذراند.

آیت الله میبدی دوره مقدماتی تحصیل خود را در حوزه علمیه خان یزد گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیل راهی ری و سپس مدرسه دارالشفاء قم شد و با شرکت در دروس ادبیات، این علم را فرا گرفت.

وی در ادامه تلاش برای فراگیری علوم دینی از قم به همدان رفت و پس از بهره بردن از کلاس درس تفسیر قرآن آیت الله آخوند ملاعلی به قصد حضور در حوزه علمیه نجف با پای پیاده راهی کرمانشاه و سپس کربلا شد.

وی در نجف اشرف به مدرسه قزوینی ها رفت و ادبیات، قوانین و شرح لمعه را از سید احمد اشکوری، سیدمحمدباقر محلاتی و شیخ ذبیح الله قوچانی از علمای آن روز حوزه علمیه نجف فرا گرفت.


برچسب ها: آیت الله - علوم دینی - الله - میبدی - میبد - گرگان - حوزه علمیه
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میبدی روحانی محبوب و شاخص شهرستان گرگان

آیت الله میبدی روحانی محبوب و شاخص شهرستان گرگان