مطالب مرتبط:
مهره چینی تیم اقتصادی/ بررسی سوابق علی طیب نیا و سیدحمید پورمحمدی/ 3 نماینده مجلس در گفت وگویی مطرح کردند؛ ساز کوک تیم اقتصادی پزشکیان/ رییس جمهور تا پایان هفته لیست وزرای پیشنهادی را ارائه می کند
این پیشنهاد به پزشکیان درباره وزرای دولت چهاردهم خبرساز شد
بیاتی: وزرای پیشنهادی را براساس شاخص های بیان شده از سوی رهبری بررسی می کنیم
عرضه زمین انتظار اصلی مجلس از دولت چهاردهم در حوزه مسکن است
چالش های صنعت پتروشیمی در مجلس بررسی می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1403 ساعت 10:402024-08-06سياسي

روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس


سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره روند برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به ارائه توضیحاتی پرداخت.

- علیرضا سلیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: احتمالا رییس جمهور تا پایان هفته جاری اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را به مجلس می دهد؛ بعد از آن جلسات کمیسیون های تخصصی جهت بررسی برنامه وزرا تشکیل خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس اگر آقای پزشکیان فردا (17 مرداد) اسامی وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس کند، یک هفته زمان بررسی برنامه وزرا در کمیسیون های تخصصی است و جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرا از شنبه 27 مرداد شروع می شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: اگر لیست وزرای پیشنهادی در روز شنبه 20 مرداد نیز به مجلس واصل شود، باز هم مجلس آمادگی دارد که جلسات علنی بررسی صلاحیت وزرا را از روز شنبه 27 مرداد شروع کند.

سلیمی تاکید کرد که جلسات مجلس تا زمان ارائه لیست وزرای پیشنهادی و سپس بررسی صلاحیت ها و رای اعتماد به وزرا بدون تعطیلی و متوالی تشکیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور در روز سه شنبه 9 مرداد در مجلس برگزار شد.

طبق ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس، رییس جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه کلی اسامی وزرا


برچسب ها: وزرای پیشنهادی - وزرای پیشنهادی دولت - سخنگوی هیات رییسه مجلس - پیشنهادی - وزرا - مجلس - بررسی صلاحیت
آخرین اخبار سرویس:

روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس

روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس