مطالب مرتبط:
حفاظت از دریای خزر با پشتوانه مردم میسر می شود
تمام تلاش دولت پزشکیان باید رفع فشار معیشتی از روی دوش مردم باشد
دولت و مشارکت مردم
ادامه تلاش پرسپولیس برای جذب دفاع چپ/ گزینه سوم گاریدو معرفی شد
ادامه تلاش پرسپولیس برای جذب دفاع چپ/ گزینه سوم گاریدو معرفی شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1403 ساعت 10:252024-08-11اجتماعي

تلاش برای جلب مشارکت مردم به منظور حفاظت از دریای خزر


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه کشور در منطقه گرم و نیمه گرم قرار دارد، مردم مشکلات واقعی را از نزدیک حس می کنند به همین دلیل با جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری ها، - جامعه با تعهد بیشتری در کارها دخالت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مجتبی ذوالجودی به مناسبت روز دریای خزر اظهار کرد: کنوانسیون تهران بیش از دو دهه است که جهت حفظ اکوسیستم منحصر به فرد دریای خزر توسط کشورهای حاشیه این دریا به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر (آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان) جهت حفاظت از محیط زیست این دریا در سال 1382 (2003) کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضاء کردند، افزود: این کنوانسیون با همکاری و حمایت برنامه محیط زیست ملل متحد شکل گرفت و دبیرخانه آن نیز بصورت موقت در ژنو است.

ذوالجودی تصریح کرد: این کنوانسیون منطقه ای تنها معاهده زیست محیطی مورد توافق پنج کشور حاشیه دریای خزر و تنها بستر همکاری جهت حفاظت و نجات اکوسیستم منحصر بفرد دریای خزر است و به این دلیل اهمیت بسیار بالایی دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: همزمان با لازم الاجرا شدن کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی دریا


برچسب ها: محیط زیست - دریای خزر - حفاظت از محیط زیست - دریا - کشورهای حاشیه دریای خزر - مشارکت مردم - سازمان حفاظت محیط زیست
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای جلب مشارکت مردم به منظور حفاظت از دریای خزر

تلاش برای جلب مشارکت مردم به منظور حفاظت از دریای خزر