مطالب مرتبط:
سهم بخش کشاورزی از ارزش افزوده آذربایجان شرقی هفت تا هشت درصد است
شرط آذربایجان شرقی برای برگزاری بازی تیم ملی مقابل قطر در تبریز
شرط آذربایجان شرقی برای برگزاری بازی تیم ملی مقابل قطر در تبریز
فیلم | اختتامیه نهمین دوره جشنواره علامه حلی استان آذربایجان شرقی
چه کسی استاندار آذربایجان شرقی می شود؟ + گزینه ها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1403 ساعت 17:002024-09-11اقتصادي

سهم حدود 8 درصدی کشاورزی از ارزش افزوده در آذربایجان شرقی


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال 1403، گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل اقتصاد کشور 9 درصد و این رقم در استان بین 7 تا 8 درصد است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال 1403، گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از کل اقتصاد کشور 9 درصد و این رقم در استان بین 7 تا 8 درصد است.

حیدر فتح زاده امروز (21 شهریور ماه) در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی امسال یکی از مهم ترین سرشماری هایی است که بعد از سال 1393 در کل کشور انجام می شود.

طبق سرشماری سال 1393 وسعت اراضی کشاورزی در استان یک میلیون و 119 هزار و 763 هکتار است که از این مساحت، حدود دو درصد از اراضی مالکان و بهره برداران کمتر از یک هکتار، 14 درصد بین 1 تا 5 هکتار و 41 درصد نیز بین 5 تا 20 هکتار است.

وی بیان کرد: تغییرات وسیعی در اراضی اطراف شهرها اتفاق افتاده و نزدیک به 57 درصد مالکیت اراضی کمتر از 20 هکتار بوده است و این اراضی کم وسعت، بهره وری را در بخش کشاورزی به شدت کاهش می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: 62 درصد بهره برداران، سطح سواد پایینی دارند که این بحث نیز بهره وری و ایجاد ارزش اف


برچسب ها: آذربایجان شرقی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی - کشاورزی - آذربایجان - سرشماری - رییس سازمان مدیریت - ارزش افزوده
آخرین اخبار سرویس:

سهم حدود 8 درصدی کشاورزی از ارزش افزوده در آذربایجان شرقی

سهم حدود 8 درصدی کشاورزی از ارزش افزوده در آذربایجان شرقی