چرا مبادلات تجاری ایران با دنیا رشد نمی کند؟!یکی از مهمترین رگولاتورها و سیاست گذاران حوزه تجارت و بازرگانی کشور سازمان توسعه تجارت است که نقش مهم و بی بدیلی در توسعه صادرات غیر نفتی، ایجاد و تقویت بازارهای هدف صادراتی، آموزش و توانمند کردن صادرکنندگان، تحلیل و بررسی روندهای تجاری و مسائلی از این دست می تواند ایفا کند، نهادی دولتی که تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند و متاسفانه در سنوات اخیر به دلیل حواشی و بکارگیری افراد ناکارآمد نتوانسته است آنطور که باید و شاید به وظایف حرفه ای خود عمل کند. این سازمان به منظور توسعه و ترویج صادرات غیرنفتی کشور ایجاد شده و وظایف و ماموریت های متعددی را در این زمینه بر عهده دارد توسعه صادرات غیرنفتی مهمترین وظیفه ترسیمی این سازمان است که در این فرآیند می توان گفت که سازمان توسعه تجارت مسئول برنامه ریزی و اجرای راهبردهایی برای افزایش صادرات غیرنفتی کشور است. حمایت از صادرکنندگان دومین وظیفه اساسی سازمان مزبور است که بر این اساس سازمان به شناسایی و ارائه حمایت های لازم به صادرکنندگان کمک می کند، به ویژه در فرآیندهای بازاریابی و حضور در نمایشگاه ها. ایجاد و تقویت بازارهای هدف صادراتی و فراهم کردن زمینه تجارت متقابل از دیگر وظایف سازمان توسعه تجارت است بدین معنا که سازمان تلاش می کند تا بازارهای جدید برای محصول برچسب ها: صادرات غیرنفتی - سازمان توسعه تجارت - صادرات - توسعه - سازمان - توسعه صادرات - وزارت صنعت، معدن و تجارت |
آخرین اخبار سرویس: |