مطالب مرتبط:
50 طرح هادی در استان قزوین افتتاح شد
هوای استان قزوین گرم تر می شود
دوازدهمین یادواره ی شهدای کارمند استان قزوین
توسعه شبکه فاضلاب در استان قزوین در اولویت نیست
استاندار اصفهان شهادت 2 تن از پاسداران استان اصفهان را تسلیت گفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1403 ساعت 11:052024-08-31اقتصادي

برداشت 4400 تن زغال اخته از باغات استان قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عملیات برداشت 4400 تن زغال اخته از سطح 670 هکتار از باغات این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر محمد پیله فروش با اشاره به برداشت زغال اخته از باغات استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری از سطح 670 هکتار از باغات استان قزوین زغال اخته برداشت شده است.

وی افزود: سطح باغات زغال اخته استان 670 هکتار و با عملکرد 6600 کیلوگرم در هکتار است که پیش بینی می شود از این میزان باغ بیش از 4400 تُن زغال اخته برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان را شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی تشکیل می دهد که در منطقه الموت روستاهای بخش الموت شهرستان قزوین شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

پیله فروش با اعلام اینکه استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد تا اواخر مهر انجام می شود که یک مزیت برای استان به حساب می آید.


برچسب ها: استان قزوین - زغال اخته - استان - سازمان جهاد کشاورزی - قزوین - جهاد کشاورزی استان - برداشت
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 4400 تن زغال اخته از باغات استان قزوین

برداشت 4400 تن زغال اخته از باغات استان قزوین