مطالب مرتبط:
ورود سرمایه به بورس در هفته ریزش شاخص کل+ نمودار
واکنش عجیب شاخص بورس به رییس جدید
واکنش عجیب بازار به رییس جدید بورس
مردم می توانند برای وام بورس شکایت کنند؟
افت بی سابقه شاخص کل بورس؛ نوسان سبد سهامداران به دلیل شاخص سازی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 15:352024-09-14اقتصادي

«بورس» چگونه نجات پیدا می کند؟


یک کارشناس بازار سرمایه، کاهش تصدی گری دولت در بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد به سرمایه گذاران را از مهمترین راهکارهایی دانست که می تواند بازار بورس را از مشکلات فعلی نجات دهد.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس بازار سرمایه، کاهش تصدی گری دولت در بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد به سرمایه گذاران را از مهمترین راهکارهایی دانست که می تواند بازار بورس را از مشکلات فعلی نجات دهد.

علی حیات نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شرایط نامناسب بازار سرمایه، گفت: از سال 1399 که دولت وقت به نحو مداخله گرانه وارد بازار شد و سرمایه گذاران را ترغیب به ورود به بازار کرد و سپس آن سقوط تاریخی بورس را شاهد بودیم، تاکنون وضعیت بازار سرمایه بهبود نیافته است.

وی مهمترین چالشی که در این سال ها پیش روی بازار سرمایه ایجاد شده را از دست رفتن اعتماد سهام داران دانست و افزود: اولویت اول احیا اعتماد سهام داران است که اگرچه دشوار و زمان بر بوده، اما باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی دومین اولویت برای اصلاح ساختار بازار سرمایه را خروج دولت از بازار و کاهش تصدی گری بخش دولتی اعلام کرد و یادآور شد: دولت باید اجازه دهد بازار سرمایه ایران مانند تمام دنیا به صورت مستقل و بر اساس عرضه و تقاضا مدیریت شود، نه بر اساس مداخله دولت.


برچسب ها: بازار سرمایه - سرمایه - بازار - سرمایه گذاران - اعتماد - تصدی گری دولت - سهام داران
آخرین اخبار سرویس:

«بورس» چگونه نجات پیدا می کند؟

«بورس» چگونه نجات پیدا می کند؟