مطالب مرتبط:
در محضر قرآن| آشنایی با امیدبخش ترین آیه قرآن
کیف وزیر «پیشگیری از جرم» سرقت شد!
روشی ساده برای خشک کردن گوشی آب خورده
5 سناریو برای پیشگیری از یک بحران بزرگ / آینده تهران با فقر منابع آب چگونه است؟
روشی ساده برای خشک کردن گوشی آب خورده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 11:252024-09-14پزشكي

روشی امیدبخش برای پیشگیری از «اچ آی وی»


تزریق داروی «لنکاپاویر» برای درمان بیماری ایدز خطر عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از راه حل اولیه برای درمان این بیماری که در حال حاضر برای «پیشگیری پیش از مواجهه – PrEP» در دسترس است، - تزریق داروی لنکاپاویر برای درمان بیماری ایدز خطر عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از راه حل اولیه برای درمان این بیماری که در حال حاضر برای پیشگیری پیش از مواجهه – PrEP در دسترس است، بهتر عمل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مرحله سوم از یک آزمایش بالینی توسط شرکت داروسازی آمریکایی علوم گیلیاد (Gilead Sciences) مشخص شده است که 99.

9 درصد از شرکت کنندگانی که 2 بار در سال تزریق لِناکاپاویر (lenacapavir) را برای پیشگیری از اِچ آی وی انجام دادند، به بیماری ایدز مبتلا نشدند.

در بین 2180 بیمار، تنها 2 مورد دچار عفونت اِچ آی وی شدند که نشان دهنده کاهش 96 درصدی خطر است و این یعنی آنکه تزریق لِناکاپاویر 89 درصد موثرتر از مصرف روزانه قرص ترووادا (Truvada) بوده است.

این آزمایش بالینی خیلی زود به پایان رسید زیرا به اهداف اصلی خود دست یافت، بنابراین لِناکاپاویر به همه شرکت کنندگان داده شد.

اونیما اوگبواگو ، محقق اصلی این کارآزمایی و مدیر پروژه تحقیقاتی ضد ویروسی و واکسن ییل در توضیح این یافته گفت: مشکلاتی از جمله دشواری در پایبندی به مصرف منظم یا نگرانی از انگ خو


برچسب ها: بیماری ایدز - بیماری - پیشگیری - درمان بیماری - تزریق - درمان - عفونت
آخرین اخبار سرویس:

روشی امیدبخش برای پیشگیری از «اچ آی وی»

روشی امیدبخش برای پیشگیری از «اچ آی وی»