مطالب مرتبط:
معاون نزاجا: نقش ایران در دکترین نظامی آمریکا پررنگ است/ نیروی زمینی ارتش پوست اندازی کرده است
صعود دومین نماینده ایران به نیمه نهایی/برد مقتدرانه شاگردان عطایی
حامیم به ایران بازگشت / چه اتفاقاتی در کانادا برای این خواننده برجسته افتاد؟
دومین طلا برای ایران توسط مهنا حاجی حسینی
دومین طلا برای ایران توسط مهنا حاجی حسینی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 09:052024-09-14اقتصادي

دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای عملیات ساماندهی و نجات بخشی دومین نقش برجسته قدیمی ایران در شهرستان رستم خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای عملیات ساماندهی و نجات بخشی دومین نقش برجسته قدیمی ایران در شهرستان رستم خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 24 شهریورماه در نشست میراث فرهنگی فارس گفت: عملیات ساماندهی و نجات بخشی نقش برجسته کورانگون در قالب طرح مشترک معاونت های میراث فرهنگی و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به این پروژه 3 و نیم میلیارد تومان است، افزود: یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استانی و دو میلیارد تومان نیز از مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به این پروژه اختصاص یافته است.

ثابت اقلیدی در ادامه با اشاره به اینکه نقش برجسته کورانگون متعلق به دوره ایلامی است، گفت: صخره ای که این نقش برجسته بر روی آن اجرا شده، تحت تأثیر عوامل محیطی به شدت دچار ازهم پاشیدگی شده است و هرلحظه بیم آن می رود که با ریزش قطعات جداشده و صخره، نقش برجسته نیز که از آن به عنوان دومین نقش برجسته قدیمی ایران یاد می شود، فرو ریزد.


برچسب ها: میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی - میراث فرهنگی و گردشگری - نقش برجسته - میلیارد تومان - فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی می شود

دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی می شود