مطالب مرتبط:
حریق نقطه ای و سطحی اراضی جنگلی تالش مهار شد 
گفتگویی زیرخاکی با پری صابری درباره هنر، زندگی و مرگ
تمرین برای ترسیم «دانشگاه آینده»
عارف: هنر ما پاک کردن صورت مساله است
هشدار عضو دفتر رهبری به مسعود پزشکیان؛ «خط قرمزهای وفاق را ترسیم کنید»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 12:002024-09-14فرهنگي

ییلاقات تالش؛ جلوه ای از ترسیم هنر خداوند


مناطق ییلاقی شهرستان تالش به دلیل زیبایی و تاریخ دیرینه اش، همه ساله میزبان گردشگران و علاقمندان زیادی از مناطق مختلف کشور است.

- ایسنا/گیلان مناطق ییلاقی شهرستان تالش به دلیل زیبایی و تاریخ دیرینه اش، همه ساله میزبان گردشگران و علاقمندان زیادی از مناطق مختلف کشور است.

مناطق کوهستانی دهستان خطبه سرا واقع در بخش کرگانرود شهرستان تالش که یکی از زیباترین نقاشی های آفرینش به شمار می رود و نماد فرهنگ اصیل و تمدن دیرینه سرزمین تاریخی تالش است.

مناطق ییلاقی این دهستان از کلات مشایخ واقع در 15 کیلومتری از بازار خطبه سرا آغاز شده و چندین روستا از قبیل تمشه لانه، شاه میلرزان، بنون، برزبیل و تاج دره را شامل می شود.

وجود صخره های وسیع و عجیب در امتداد سلسله کوه های بغرو در پهنه این مناطق، چشمه های متعدد آب های معدنی و مناظر طبیعی، توجه هر گردشگر و علاقه مند به طبیعتی را از سراسر کشور به خود جلب می کند؛ اکثر مردم این مناطق کوهستانی به صورت فصلی و عشایری سکونت کرده و شغل اصلی آنها دامداری است.

کیوان برهانی، کارشناس میراث فرهنگی شهرستان تالش در گفت وگو با ایسنا مناطق کوهستانی خطبه سرا از مناطق گردشگری پذیر شهرستان دانست و گفت: ییلاقات کوهستانی دهستان خطبه سرا از زیباترین و قدیمی ترین مناطق ییلاقی است؛ وجود مناظر زیبا، طبیعی و تاریخ


برچسب ها: مناطق - شهرستان - تالش - ییلاقی - گردشگر - گردشگران - تاریخ
آخرین اخبار سرویس:

ییلاقات تالش؛ جلوه ای از ترسیم هنر خداوند

ییلاقات تالش؛ جلوه ای از ترسیم هنر خداوند