مطالب مرتبط:
سرانه آموزشی شهرستان ایذه با میانگین کشوری فاصله دارد
پیش بینی وقوع دما های 48 درجه و بالاتر و افزایش شرجی در خوزستان
ویترین تسنیم شماره 736/ «بالاتر از سوییس»
فولاد اکسین خوزستان، پیشتاز در تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر
پیش بینی وقوع دمای 48 درجه و بالاتر در خوزستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1403 ساعت 09:302024-09-10اقتصادي

نرخ باسوادی در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نرخ باسوادی در این استان یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر کرمی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی سوادآموزی که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: این روز برای ارتقا سطح سواد افراد و ریشه کنی بی سوادی مطلق توسط یونسکو نامگذاری شده و هر ساله نیز یک شعار بر اساس نیاز روز جامعه جهانی برای آن طراحی و معرفی می شود.

وی افزود: شعار سال گذشته به دلیل جنگ و درگیری بین کشورها ارتقا جامعه انسانی تعیین شد و امسال نیز این شعار ترویج آموزش چند زبانه، سواد برای درک متقابل و صلح است، چرا که سواد ابزاری برای صلح و درک متقابل بین انسان ها به شمار می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت سطح سواد و برنامه های سوادآموزی در این استان، گفت: بیش از 98 درصد از جمعیت جامعه هدف در استان کرمانشاه باسواد هستند که این رقم حدود یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

کرمی توضیح داد: رنج سنی جامعه هدف سوادآموزی از 10 تا 59 سال سن است.

وی با بیان اینکه شهرستان پاوه باسوادترین شهر این استان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرستان های دیگری از جمله هرسین فعالیت های زیادی برای بالا بردن میانگین باسوادی در شهر خو


برچسب ها: سواد - اداره کل آموزش و پرورش - سوادآموزی - آموزش و پرورش استان - معاون سوادآموزی - استان کرمانشاه - آموزش و پرورش
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باسوادی در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

نرخ باسوادی در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است