مطالب مرتبط:
دیدار وزیر علوم با روحانی برجسته در مشهد+ عکس
حامیم به ایران بازگشت / چه اتفاقاتی در کانادا برای این خواننده برجسته افتاد؟
دستگیری رمال و دعانویس کلاهبردار در شهریار
عکس | اقدام زیبای علی دایی؛ شهریار به یاد یک مربی قدیمی
موتور سیکلت های قاچاق در یک واحد صنفی شهریار توقیف شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 شهریور 1403 ساعت 23:152024-09-13فرهنگي

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست


سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: از قدیم الایام ایران آغشته به شعر و ادب بوده و از خاقانی گرفته تا شهریار روشن ضمیر که به حق نابغه ی زبان فارسی، - ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: از قدیم الایام ایران آغشته به شعر و ادب بوده و از خاقانی گرفته تا شهریار روشن ضمیر که به حق نابغه ی زبان فارسی، علم و ادب بوده، باعث شده که این شاعر دوزبانه پیشروی شعرای برجسته دنیا قرار گیرد.

تراب محمدی، جمعه، 23 شهریور، در سومین جشنواره حیدربابای شهریار که در زادگاه استاد شهریار در روستای خشکناب برگزار شد، اظهار کرد: شهریار یک انسان حق پرست و پارسا بود که منظومه ترکی (حیدر بابایه سلام) وی به 80 زبان دنیا ترجمه شده و در دانشگاه های بین المللی تدریس می شود.

وی با بیان این که شهریار یک شاعر برجسته، مذهبی، اجتماعی، انقلابی و جسور بود، گفت: وی شعرهای زیادی از هر حوزه سروده که تا سالیان سال برای فرهنگ و علم و ادب ایران تکیه گاه باشد.

امام جمعه بستان آباد نیز در این مراسم گفت: شهریار شیرین سخن به همراه چندین آیت الله از جمله آیت الله آل هاشم از افتخارات بنام ایران از خطه بستان آباد هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام عبدالغفار غفاری گفت: سیدمحمد حسین بهجت، زبان فارسی را به اوج رساند و زبان اصیل ترکی را با شعرهایش احیا کرد.


برچسب ها: استانداری آذربایجان شرقی - شهریار - آذربایجان شرقی - آذربایجان - دانشگاه های بین المللی - استانداری - شعر و ادب
آخرین اخبار سرویس:

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست

شهریار پیشروی شعرای برجسته دنیاست