مطالب مرتبط:
کلاهبردار میلیاردی در بوکان دستگیر شد
دلار با استفاده از صندوق ذخیره ارزی کنترل شده است
خبر مهم صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان و فرهنگیان بازنشسته؛ حسابها چک شود
تعداد کاربران میم فای به 45 میلیون نفر رسید
خبر مهم صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان و فرهنگیان بازنشسته؛ حسابها چک شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1403 ساعت 21:152024-09-10اقتصادي

ذخیره مخزن سد بوکان به 258 میلیون رسید


هم اکنون ذخیره مخزن سد این شهرستان به 258 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 11 میلیون مترمکعب کمتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس عباسی در این زمینه افزود: سد شهید کاظمی بوکان پرآب ترین سد استان بوده که هم اکنون تراز آن به یک هزار و 407 متر و 55 سانتی متر رسیده که این میزان در سال گذشته یک هزار و 408 متر و 20 سانتی متر بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ورودی به مخزن سد بوکان صفر است، اضافه کرد: در حال حاضر خروجی این سد 13 مترمکعب بر ثانیه بوده که شامل بخش شرب، کشاورزی و زیست محیطی است.

مدیر امور آب بوکان بیان کرد: طی هفته جاری 14 حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی و پر شده که در قبال آن از مصرف بی رویه سالانه بیش از 20 هزار مترمعکب آب جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 107 حلقه چاه در سطح این شهرستان مسدود شده است، افزود: سهمیه امسال برای پر کردن حلقه های چاه 521 حلقه بوده که تلاش می کنیم تا آخر سال آن را محقق کنیم.

سد بوکان در جنوب دریاچه ارومیه قرار دارد و پرآب ترین سد آذربایجان غربی با ظرفیت حدود 800 میلیون مترمکعب است که بر روی رودخانه زرینه رود احداث شده است.

سد شهید کاظمی که بیشتر با نام سد بوکان شناخته می شد، یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان در آذربایجان غربی قرار دارد.


برچسب ها: مترمکعب - بوکان - مخزن سد - میلیون - حلقه - سد بوکان - شهرستان
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره مخزن سد بوکان به 258 میلیون رسید

ذخیره مخزن سد بوکان به 258 میلیون رسید