مطالب مرتبط:
ورود توده هوای گرم و وقوع دمای نزدیک 50 درجه در ایلام
دمای هوا در خوزستان به بالای 48 درجه می رسد
افزایش سه درجه ای دمای روزانه در همدان
کاهش 10 درجه ای دمای هوا در آذربایجان غربی
دمای خوزستان دوباره بالای 48 درجه می رود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1403 ساعت 20:102024-09-08اجتماعي

هشدار دمای 50 درجه در ایلام


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام از ورود توده هوای گرم و وقوع دماهای 49 و 50 درجه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مجید بیگلریان امروز یکشنبه 18 شهریورماه 1403، در ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای بالا ویژه در مناطق گرمسیری استان خبر داد.

وی گفت: بر این اساس افزایش دما از روز دوشنبه 19 شهریورماه تا روز چهارشنبه 21 شهریورماه جاری همراه با وقوع دماهای 49 و 50 درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق گرمسیری پیش بینی شده است.

بیگلریان از مردم خواست به دلیل احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری، این هشدار را جدی بگیرند.

مدیرکل ستاد بحران استان ایلام بر صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعت های اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، نماندن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت های گرم روز، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه، خودداری از رها کردن زباله های براق در طبیعت، خاموش کردن کامل آن پیش از ترک مراتع و سایر اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد.


برچسب ها: ستاد مدیریت بحران استان - ستاد مدیریت بحران - استان - مناطق گرمسیری - مدیریت بحران - استان ایلام - صرفه جویی در مصرف آب
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دمای 50 درجه در ایلام

هشدار دمای 50 درجه در ایلام