مطالب مرتبط:
فرستندگان پیامکهای جعلی حکم جلب، بازداشت شدند
اولین واکنش روسیه به بازداشت مدیر تلگرام
قهرمان سابق المپیک بازداشت شد!
علت بازداشت پاول دورف، بنیان گذار «تلگرام» در پاریس / همستر لطمه میبیند؟
اولین واکنش روسیه به بازداشت پاول دوروف
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1403 ساعت 08:302024-08-26حوادث

فرستندگان پیامک های جعلی حکم جلب، بازداشت شدند


رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که با ترفند پیامک جعلی با عناوین مختلف از جمله حکم جلب، سهام عدالت، هدیه رییس جمهور و… شهروندان را فریب می دادند، - خبر داد سرهنگ داوود معظمی گودرزی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در گفت وگو با خبرنگار مهر از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که با ترفند پیامک جعلی با عناوین مختلف از جمله حکم جلب، سهام عدالت، هدیه رییس جمهور و… شهروندان را فریب می دادند خبر داد و گفت: متهمان این پرونده حدود ده میلیارد ریال از بیش از 47 نفر کلاهبرداری کرده بودند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ معظمی گودرزی خاطر نشان کرد: در این ترفند عده ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به دریافت هدیه ریاست جمهوری و یا ورود به سامانه ثنا و مشاهده ی ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می کردند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان ختم می شد.


برچسب ها: کلاهبرداران اینترنتی - پیامک جعلی - رییس پلیس - رییس پلیس فتا - شهروندان - معظمی گودرزی - سرهنگ داوود معظمی گودرزی
آخرین اخبار سرویس:

فرستندگان پیامک های جعلی حکم جلب، بازداشت شدند

فرستندگان پیامک های جعلی حکم جلب، بازداشت شدند