مطالب مرتبط:
اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در استان یزد
آغاز طرح پایش گسترده بازار میوه و تره بار استان یزد
رفع مشکل تامین سوخت یک مجتمع آلیاژی در استان فارس
گردشگری یزد به دلیل کاهش ظرفیت ریلی استان دچار بحران است
64 طرح بهسازی و اصلاح معابر روستایی استان سمنان بهره برداری شدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 20:402024-09-01اقتصادي

طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد به کجا رسید؟


برنامه زمانبندی برای اجرای این طرح مستقیم با تامین منابع مالی ارتباط دارد و وقتی بحث واگذاری مشوق سرمایه گذاری حل شود، بودجه دولتی تامین و طرح با سرعت خوبی پیش می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط با خبر 20 گفت: خط اول انتقال آب از خلیج فارس به همت بخش خصوصی برای مصارف صنعتی چند سالی است به بهره برداری رسیده است.

 وی ادامه داد: سه سالی است که از خط اول، دو خط پدافندی برای مصارف شرب ایجاد شده که یکی برای اتصال به شهر یزد با هزینه 700 میلیارد تومان و یکی هم برای اتصال به شهر اردکان با هزینه 350 میلیارد تومان بوده است که خط اردکان 90 درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطر نشان کرد:خطوط پدافندی برای تابستان سالجاری باتوجه به گرمای بی سابقه مصرف آب 6 درصد نسبت به شرایط مشابه سال گذشته افزایش داشت که معادل ماهی 500 هزار متر مکعب آب در ماه بود که این میزان افزایش را از طریق خط پدافندی جبران کردیم و کمترین مشکل را در تامین آب داشتیم.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد در اواخر سال 1401 توسط شهید جمهور کلنگ زنی شد که مصوبه هیئت دولت دارد و تخصیص هم شرب، هم صنعت به ترتیب 50 میلیون متر مکعب شرب و 50 میلیون متر مکعب صنعت است که شامل 750 کیلومتر خط انتقال، احداث آب شیرین کن و ایستگاه پمپاژ در


برچسب ها: میلیارد تومان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای - انتقال آب - خلیج فارس - خبرگزاری صداوسیما - تامین منابع مالی - برنامه زمانبندی
آخرین اخبار سرویس:

طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد به کجا رسید؟

طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد به کجا رسید؟