جای دارا و سارا در کیف مدرسه خالی است/ بوی ماه مهر با چاشنی گرانیبوی ماه مهر با نوشت افزارهای رنگین خارجی ذائقه و سلیقه دانش آموزان ایرانی و مازندرانی را تغییر داده و جای دارا و سارا روی لوازم و کیف مدرسه خالی است. - ساری- بوی ماه مهر با نوشت افزارهای رنگین خارجی ذائقه و سلیقه دانش آموزان ایرانی و مازندرانی را تغییر داده و جای دارا و سارا روی لوازم و کیف مدرسه خالی است. خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: بازار فروش لوازم التحریر نوشت افزارها در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس داغ و پررونق است اما همچنان جای لوازم با برند داخلی و بومی خالی است. مازندران 527 هزار دانش آموز دارد و از این تعداد 42 هزار نفر کلاس اولی هستند و قرار است اول مهرماه اولین روز مدرسه خود را شروع کنند. حضور رنگارنگ برندهای خارجی و بیگانه با فرهنگ و آیین ایران و مازندران سبب شده که ذائقه خانواده ها و کودکان به سمت خرید نوشت افزارهای مارک های بیگانه و خارجی تغییر پیدا کند و این آغاز یک تجربه تلخ است. جشن کلاس اولی ها روز گذشته در مناطق مختلف مازندران برگزار شد و حضور دانش آموزان با کیف های با نشان های خارجی و ناسازگار با فرهنگ بومی و محلی نشانه های خوبی نیست. گشت در بازار لوازم التحریر مازندران حکایت از آن دارد که دسترسی به نوشت افزارهای خارجی و البته بی کیفیت به نسبت وسایل بومی و داخلی بیشتر است گشت در بازار لوازم التحریر ماز برچسب ها: مازندران - دارا و سارا - ماه مهر - دانش آموز - دانش آموزان - لوازم - خارجی |
آخرین اخبار سرویس: |