مطالب مرتبط:
مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد
عملیات سامان دهی محوطه باستانی «صالح داوود» شوش آغاز شد
آغاز سامان دهی محوطه باستانی «صالح داوود»
مرمت 3 بنای تاریخی تویسرکان آغاز شد
کوره های آجرپزی در دل محوطه باستانی «ریوی»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 12:202024-09-01اجتماعي

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح داوود خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، محمدحسین ارسطوزاده گفت: حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح داوود از محل اعتبارات استانی با عنوان حفاظت و مرمت محوطه ها، اماکن تاریخی و سنگ نگاره ها در شهرستان شوش آغاز شد.

وی افزود: آرامگاه صالح داوود از آرامگاه های زیرزمینی ایلیمایی است که برای نخستین بار توسط دکتر مهدی رهبر کاوش شد و در زمان جنگ تحمیلی، از سوی متجاوزان عراقی مورد تعرض و تخریب قرار گرفت که توسط دکتر رهبر مرمت شد.

ارسطوزاده با بیان اینکه محوطه باستانی صالح داوود شامل بقایای معماری دوران ساسانی است، ادامه داد: این طرح با انجام مطالعات حفاطتی و مرمتی اداره میراث فرهنگی شهرستان شوش و اجرای طرح حفاظت اضطراری آن توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان آغاز شده است.

مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اضافه کرد: این طرح با رویکرد حفاظتی و تاکید بر راه اندازی سایت موزه شامل مسقف کردن محدوده آرامگاهی و ساخت آجرفرش حفاظتی پیرامون محوطه به منظور سازماندهی مسیر دسترسی آر


برچسب ها: محوطه باستانی - استان - استانی - آرامگاه - باستانی - مرمت - میراث فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه

آغاز مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه