مطالب مرتبط:
افزایش 40 درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی
افزایش 48 درصدی درآمدهای کارمزدی بانک صادرات ایران
کسب پنج مدال توسط ورزشکاران بدنسازی آذربایجان شرقی
تصاویر/نشست مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با نماینده مجلس شهرستان مراغه
تصاویر/نشست مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان مراغه و عجبشیر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1403 ساعت 11:302024-08-28اقتصادي

افزایش 40 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی


میزان صادرات و واردات استان در این مدت یک میلیارد و 559 میلیون دلار بود که 783 میلیون دلار آن صادرات و 776 میلیون دلار آن واردات است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات استان از طریق گمرک های تبریز، جلفا و سهلان انجام شده است گفت: مقصد کالای صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی 102 کشور بود و کشور های ترکیه، ارمنستان و عراق در رتبه های اول تا سوم مقصد صادراتی قرار دارند.

نامدار عمده کالا های صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی را چدن، آهن، محصولات پتروشیمی، شیشه، شکلات و میوه و تره بار اعلام کرد و افزود: ارزش صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به میزان واردات از طریق گمرکات استان در پنج ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 776 میلیون دلار کالا از 52 کشور به مقصد استان بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.

نامدار ادامه داد: عمده کالا های وارداتی استان مواد اولیه کارخانه ها و واحد های تولیدی، ماشین آلات و کشنده ها هستند که بیشتر از کشور های ترکیه، امارات، چین، آلمان و ژاپن وارد گمرکات استان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه خدمات گمرکی در 9 نقطه استان ارائه می شود، ماموران این گمرک برای تسهیل صادرات، در شهرک شهید سلیمی و پتروشیمی تبریز به عنوان 2 نقطه صادرا


برچسب ها: آذربایجان شرقی - صادرات - میلیون دلار - آذربایجان - گمرکات - استان - میلیون
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی

افزایش 40 درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی