موضوعات داغ: - خيبر خرم آباد - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - هفته نهم ليگ برتر - متناسب سازي - سود سهام عدالت - هفته نهم ليگ برتر فوتبال - رژيم صهيونيستي - بازنشستگان تامين اجتماعي - ليگ برتر فوتبال - حزب وحدت اسلامي افغانستان - اردوي تيم ملي فوتبال - كنگره سالانه AFC - طرح بسندگي زبان - چالدران - اعتراض بازيكنان استقلال - دبيركل جمعيت هلال احمر - جام زيلكوفسكي - فدراسيون ورزش روستايي - زهرا نژادبهرام - دوران هشت سال دفاع مقدس - نمهيل خلخال - تجهيزات ICT

مطالب مرتبط:
حدادعادل: مرادی کرمانی وضعیت جامعه را در قالب داستان توصیف می کند
حدادعادل: مرادی کرمانی وضعیت جامعه را در قالب داستان توصیف می کند
مرادی کرمانی مشهورترین نویسنده معاصر ایران در جهان است
عموزاده خلیلی: مرادی کرمانی تجربه زیسته خود را در داستان هایش به کار گرفت
زن سارق، پیرزن کرمانی را به قتل رساند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 شهریور 1403 ساعت 15:522024-09-09فرهنگي

گفتن از مرادی کرمانی هم سخت است هم آسان!


نوشتن از مرادی کرمانی هم سخت است و هم آسان؛ آسان از این جهت که شخصت فروتن و صادقی دارد و سخت از این جهت که در عمق این ظاهر ساده یک دریای عمیق از فرهنگ و ادبیات نهفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیین نکوداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی، امروز دوشنبه، 19 شهریور در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه برگزاری این مراسم ها برای ادای احترام به اعضای پوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می شود، گفت: همه روزهای سال، مثل هم هستند اما گاه روزها با توجه به نسبتی که با اشخاص و موقعیت ها دارند، خصوصیت دیگری پیدا می کند مثلا روز تولد اشخاصی تأثیرگذار در جامعه هستند، گویا با روزهای دیگر فرق دارد.

17 شهریورماه تولد هوشنگ مرادی کرمانی است و او پا به 80 سالگی گذاشته است.

برگزاری جلسات تقدیر از این شخصیت ها می تواند فرصتی باشد برای آشنایی بیشتر با ذهن و فکر و قلم و تأثیر آن شخصیت.

او با بیان اینکه با توجه به سمتم وظیفه حضور در چنین مراسم هایی را دارم، افزود: حضور در مراسم نکوداشت مرادی کرمانی یک وظیفه اداری صرف برایم نبود و با توجه به علاقه شخصی ای که به ایشان دارم، با وجود اینکه در سفر بودم با شوق 500 کیلومتر راه را آمدم.


برچسب ها: فرهنگستان زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان و ادب - زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان - هوشنگ مرادی کرمانی - فرهنگستان - ادب فارسی
آخرین اخبار سرویس:

گفتن از مرادی کرمانی هم سخت است هم آسان!

گفتن از مرادی کرمانی هم سخت است هم آسان!