مطالب مرتبط:
افزایش بیش از 9 درصدی تولید گاز اتان در پالایشگاه گاز ایلام
کاشت و برداشت خانگی؛ تکثیر 100 درصدی گل شمعدونی با این روشی که میگیم
افزایش 60 درصدی بهای آب در انگلیس
افزایش 45 درصدی حقوق کارگران قطعی شد؟
یک خبر داغ درباره افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان/ آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 شهریور 1403 ساعت 17:152024-08-29اقتصادي

افزایش 100 درصدی تولید کلزا در کشور


امسال 280 هزار تن کلزا در مساحت بیش از 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، قیمت خرید مناسب، تامین به موقع نهاده ها و آموزش کشاورزان از علل افزایش دو برابری تولید کلزا در کشور است.

ایمانی، عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی گفـت: امسال هم نهاده هایی مانند بذر و کود به موقع تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و هم توصیه نکات فنی و اصولی  به کشاورزان موجب شد تا امسال محصول کلزا نسبت به مدت مشابه 2 برابر افزایش داشته است.

منصوری مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده به موقع از کود و دستور العمل های که برای زراعت کلزا صادر شد اثر خوبی در تولید کلزا داشت اما  عامل اصلی  افزایش این محصول قیمت گذاری مناسب آن بود.

او گفت: از بخش خصوصی انتظار داریم که با مساعدت خود در پرداخت به موقع مطالباتبه کلزا کاران با آنها کمک کنند تا آنها با انگیزه بیشتری به تولید ادامه دهند.

بر اساس اعلام مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون 70 درصد مطالبات کلزاکاران به غیر از استان گلستان پرداخت شده است.

جعفری، دبیر انجمن صنایع روغن کشی گفت: نزدیک به 24 شرکت بخش خصوصی دانه های تولید کشاورزان را خریداری کرده است و بخش عمده ای از وجه کشاورزان را


برچسب ها: افزایش - کشاورزان - کلزا - کشاورزی - تولید - قیمت گذاری - وزارت جهاد کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی تولید کلزا در کشور

افزایش 100 درصدی تولید کلزا در کشور