مطالب مرتبط:
مهار آتش سوزی گسترده جنگل های بلوط بلند اردل
مهار آتش سوزی گسترده جنگل های بلوط بلند اردل
مهار آتش سوزی مراتع بلوط بلند چهارمحال و بختیاری
آتش سوزی مراتع بلوط بلند چهارمحال و بختیاری مهار شد
آتش سوزی مراتع بلوط بلند مهار شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 شهریور 1403 ساعت 16:452024-08-30حوادث

جدال بلوط بلند با آتش


این روزها بلوط بلند طعمه حریق شده و حال خوشی ندارد، البته این اتفاق اولین بار نبوده و سال 99 نیز جنگل های بلوط بلند در چهار محال و بختیاری دچار آتش سوزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صبح روز گذشته هشتم شهریورماه حریق در جنگل های بلوط بلند آغاز شد که نیروهای مردمی و منابع طبیعی شهرستان های اردل و لردگان پای کار آمدند و بعد از گذشت ساعت ها آتش مهار شد.

مجددا ساعت 13 روز گذشته به علت وزش باد شدید حریق آغاز شد که تا ساعت 16 به طور کامل مهار شد، اما مجددا ساعت چهار صبح امروز به علت غلتیدن کنده های سوخته، مجددا آتش سوزی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

متاسفانه در این دو روز تنها نیروهای مردمی، مردم و نیروهای خانمیرزا، جوامع محلی، دامداران منطقه بلوط بلند، نیروهای منابع طبیعی شهرستان اردل بخش منج و میانکوه و نیروهای شهرستان لردگان اقدام به مهار آتش کردند، به طوری که یکی از نیروهای جوامع محلی که برای خدمت رسانی رفته بود از کوه به پایین پرتاب و دچار آسیب دیدگی شد.

پیداست که کمبود امکانات برای مهار چنین آتش سوزی هایی در منطقه موج می زند و اگر اقدامی صورت نگیرد ضربه ای مهلک به مراتع و محیط زیست وارد می شود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت بلوط بلند مصاحبه تلفنی با مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و فرماندار اردل و مدیرکل حفاظت محیط زیست انجام شده


برچسب ها: نیروهای مردمی - شهرستان - منابع طبیعی - بلوط - جوامع محلی - چهار محال و بختیاری - ساعت
آخرین اخبار سرویس:

جدال بلوط بلند با آتش

جدال بلوط بلند با آتش