مطالب مرتبط:
مهار آتش سوزی در منطقه جنگلی اهر
مهار آتش سوزی در منطقه جنگلی اهر
ادامه آتش سوزی جنگل های منطقه شرشره کوهدشت / آتش سوزی ها امروز مهار خواهد شد
سهل انگاری گردشگران و آتش سوزی در منطقه نئور اردبیل
مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های «فیروزآباد» کرمانشاه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1403 ساعت 18:502024-09-07حوادث

آتش سوزی 30ساعته در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ


وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از مخربترین حوادثی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبران ناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و انسانی به دنبال دارد.

- ایسنا/همدان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از مخربترین حوادثی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبران ناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و انسانی به دنبال دارد.

در سال جاری با آغاز فصل گرما متاسفانه شاهد حوادث آتش سوزی بی شماری در سطح اراضی ملی و مراتع و نیز اراضی کشاورزی بودیم که این حریق و آتش سوزی های مخرب می تواند زنگ خطری برای از بین رفتن برخی از گونه های گیاهی و جانوری باشد.

آتش سوزی بخشی از منطقه حفاظت شده آلمابلاغ در هفته گذشته خبر ناخوشایندی بود که دل هر دوستدار طبیعت و محیط زیست را به درد آورد اگر تلاش محیط زیست و منابع طبیعی و مردم بومی و محلی نبود باید شاهد فاجعه ای بزرگ در حیات وحش و طبیعت این منطقه بی نظیر و بکر می شدیم.

منطقه حفاظت شده آلمابلاغ با توجه به وجود گونه های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی در سال 85 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده و در سال 89 این منطقه به مساحت 7738 هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.


برچسب ها: آتش سوزی - محیط زیست - آتش سوزی در جنگل ها - منطقه حفاظت شده - جنگل ها و مراتع - گونه های گیاهی و جانوری - منطقه حفاظت
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی 30ساعته در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ

آتش سوزی 30ساعته در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ