مطالب مرتبط:
بازآفرینی برند در سازمان بهزیستی کشور
سلیمانی: دیدگاه تقویت زیر ساخت میبایست تغییر کند
طرح بازآفرینی 6 شهر در خراسان جنوبی مصوب شد
مشکل امروز بشر خلاء فکری و دیدگاه های منحرف است
کاهش 20 درصدی بافت فرسوده با اجرای 10 هزار پروژه بازآفرینی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1403 ساعت 10:102024-09-20سياسي

تخیل و بازآفرینی از دیدگاه حکیمان مسلمان


فیلسوفان و حکیمان مسلمان چه دیدگاهی درباره بازآفرینی هنری دارند؟ آیا آن ها دیدگاهی دارند که امروز به کار ما بیاید و بتوانیم بر سنت فکری حکیمان ایران تکیه کنیم؟ باید گفت دیدگاه آن ها در باب بازآفرینی هنری، - ایسنا/اصفهان فیلسوفان و حکیمان مسلمان چه دیدگاهی درباره بازآفرینی هنری دارند؟ آیا آن ها دیدگاهی دارند که امروز به کار ما بیاید و بتوانیم بر سنت فکری حکیمان ایران تکیه کنیم؟ باید گفت دیدگاه آن ها در باب بازآفرینی هنری، اصطلاح محاکات است که از اصطلاحاتی است که ارسطو و افلاطون به کار می برده اند.

این مطلب را هادی ربیعی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه هنر دانشگاه هنر ایران در نشست ششم جایزه ملی داستان و بازآفرینی بیان کرد، نشستی که پنجشنبه (29 شهریورماه) و با موضوع تخیل و بازآفرینی (تخیل از منظر حکیمان مسلمان؛ نسبت تخیل و محاکات هنری نزد ابن سینا) در عمارت تاریخی سعدی اصفهان و به میزبانی حوزه هنری برگزار شد.

او در خصوص ارتباط تخیل و بازآفرینی از منظر حکیمان مسلمان به خصوص ابن سینا و با طرح این پرسش که ابن سینا چه دیدگاه ها هایی را درباره بازآفرینی هنری دارد، اظهار کرد: به طورکلی 3 مکتب بزرگ فلسفی در سنت ایرانی اسلامی است که به ترتیب تاریخی، ابتدا سنت حکمت مشاء است که فیلسوفانی همچون فارابی و ابن سینا بزرگ ترین فیلسوفان مشایی


برچسب ها: بازآفرینی - دیدگاه - مسلمان - هنری - تخیل - ایران - اصفهان
آخرین اخبار سرویس:

تخیل و بازآفرینی از دیدگاه حکیمان مسلمان

تخیل و بازآفرینی از دیدگاه حکیمان مسلمان