مطالب مرتبط:
پیام تسلیت رییس سازمان صداوسیما در پی درگذشت جلیل تجلیل
جلیل تجلیل درگذشت زیرنویس
:::جالبتر::: جلیل تجلیل درگذشت
جلیل تجلیل درگذشت
وزیر علوم درگذشت استاد جلیل تجلیل را تسلیت گفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1403 ساعت 08:552024-09-03فرهنگي

پیام هایی برای درگذشت جلیل تجلیل


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در پیام هایی جداگانه درگذشت جلیل تجلیل را تسلیت گفتند.

- رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در پیام هایی جداگانه درگذشت جلیل تجلیل را تسلیت گفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلیل تجلیل، مترجم، مصحح و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران متولد 1313، در 90 سالگی بر اثر کهولت سن از دنیا رفت و در پی درگذشت این چهره ماندگار ادبیات فارسی، غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن پیام آمده است: استاد پیشکسوت و چهرهٔ ماندگار ادبیات فارسی، شادروان دکتر جلیل تجلیل، پس از عمری پربرکت و سرشار از تلاش علمی و شاگردپروری و خدمت فرهنگی به دیار باقی شتافت.

او زادهٔ آذربایجان و از دل بستگان سخن دل انگیز فارسی بود و برای اعتلای زبان و ادب فارسی به جان کوشید.

بسیاری از استادان کنونی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ها افتخار نشستن بر سر درس و بهره بردن از افاضات او را داشته اند و از او که شناخته شده به دیانت، تقوا و اخلاق بود، ادب و شیوهٔ معلمی آموخته اند.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت دکتر جلیل تجلیل را به جامعه علمی و دانشگاهی، همکاران و شاگردان او در دانشگاه تهران، به ویژه بازماندگان ارجمندشان تسلیت می گ


برچسب ها: فرهنگستان زبان و ادب فارسی - زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان و ادب - فرهنگستان زبان - فارسی - جلیل - ادبیات فارسی
آخرین اخبار سرویس:

پیام هایی برای درگذشت جلیل تجلیل

پیام هایی برای درگذشت جلیل تجلیل