مطالب مرتبط:
سمنان استان اول کشور در ایجاد اشتغال شد
بزرگداشت روز جهانی مسجد در استان سمنان
ورزشی های اول شهریور ماه در استان سمنان
گزارش تصویری از جلسه سردار فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با مسئولان روابط عمومی نهادها و ادارات و همچنین خبرنگاران با محوریت جهاد تبیین
شهیدنامه ایرنا استان سمنان؛ جاویدنام جواد اعظمی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 شهریور 1403 ساعت 08:552024-08-23اقتصادي

تبیین 3 اولویت کشاورزی استان سمنان/ کم آبی بزرگترین مشکل است


استاندار سمنان سه اولویت کشاورزی استان را ایجاد صنایع تبدیلی، انجام فرآوری بر روی محصولات تولیدی و همچنین تغییر الگوی آبیاری دانست.

- سمنان- استاندار سمنان سه اولویت کشاورزی استان را ایجاد صنایع تبدیلی، انجام فرآوری بر روی محصولات تولیدی و همچنین تغییر الگوی آبیاری دانست.

سیدمحمد رضا هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به وضعیت بارش ها و همچنین بحران کم آبی در استان سمنان بیان کرد: سه اولویت برای کشاورزی استان مد نظر بوده که یکی از مهمترین آنها تغییر الگوی آبیاری است.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه آب از منابع آب زیرزمینی در استان سمنان باعث افزایش نگرانی ها در خصوص فرونشست زمین شده است، افزود: این فرونشست مزارع و کشاورزی و باغات استان سمنان را در آینده نزدیک تهدید می کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه کشاورزان و دولت باید متقابلاً همدیگر را درک کنند، گفت: اگر کشاورز و حتی دولت یکجانبه فکر کنند تا چند سال آینده همین مقدار آب موجود در استان سمنان نیز دیگر وجود نخواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه کم آبی مشکل جدی استان سمنان است، بیان کرد: نخستین استان خشک بی آب در کشور سمنان است تا جایی که در زمان تنش گرمایی شهرهایی مانند سمنان با افت و قطعی آب روبرو شدند و اگر مدیریت نمی شد مشکل بیشتر هم بود.


برچسب ها: استان - استان سمنان - استاندار سمنان - سمنان - کشاورزی - اولویت - استاندار
آخرین اخبار سرویس:

تبیین 3 اولویت کشاورزی استان سمنان/ کم آبی بزرگترین مشکل است

تبیین 3 اولویت کشاورزی استان سمنان/ کم آبی بزرگترین مشکل است