مطالب مرتبط:
اگر روزی 3 تا خرما بخوریم چه اتفاقی در بدنمان رخ میدهد؟ + ویدئو
پایان برداشت خرما در بخش ایرندگان خاش
این خرما خوردنی نیست ؛ رفتنی است!
آغاز برداشت خرما از نخلستان های شهرستان مهران
استقرار کاروان ترویجی خرما در آبادان به مناسبت روز ملی خرما
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 شهریور 1403 ساعت 17:352024-09-15پزشكي

10 رقم جدید خرما معرفی شد


رییس پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری گفت: در 6 سال اخیر این پژوهشکده حدود 10 رقم خرما از ارقام امیدبخش داخلی به استان ها معرفی کرده است.

- رییس پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری گفت: در 6 سال اخیر این پژوهشکده حدود 10 رقم خرما از ارقام امیدبخش داخلی به استان ها معرفی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عزیز تراهی، رییس پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری گفت: در 6 سال اخیر این پژوهشکده حدود 10 رقم خرما از ارقام امیدبخش داخلی به استان ها معرفی کرده و بازارپسندی از نظر طعم، مزه، شکل و اندازه، تحمل به شرایط محیطی و مقاومت در برابر برخی آفات و بیماری ها از ویژگی های این ارقام معرفی شده، است.

وی به تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کم آبی در کشور اشاره و تصریح کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و قرار گرفتن ایران در کمربند خشک جهانی، تمرکز تحقیقات پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری بیشتر بر معرفی ارقام، واریته ها و ژنوتیپ های متحمل به گرما، خشکسالی و کم آبی و معرفی روش هایی است که موجب حفظ رطوبت بستر کشت می شود و میزان تبخیر و مصرف آب را کاهش می دهد.

تراهی معرفی روش هایی برای کاهش دما در نخلستان ها را از دیگر طرح های این پژوهشکده نام برد و اظهار کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و افزایش گرما، هجوم آفات و بیماری ها را در سال های اخیر در نخلستان ها داشته ایم به ویژ


برچسب ها: میوه های گرمسیری - پژوهشکده - خرما - معرفی - گرمسیری - تغییرات اقلیمی - ارقام
آخرین اخبار سرویس:

10 رقم جدید خرما معرفی شد

10 رقم جدید خرما معرفی شد