مطالب مرتبط:
تعامل دوسویه بانک ها و دولت، ضامن پایداری سیستم اقتصادی کشور
دادستان کل کشور: اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی و مسکن است
اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است
کدام کشور ها به رتبه پایدار اقتصادی رسیدند؟
تاکید رییس جمهور بر روشن شدن تکالیف دستگاه ها/ نظام اداری کشور باید اصلاح شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1403 ساعت 22:552024-09-01اقتصادي

تاریک و روشن 4 چالش اقتصادی کشور


صحبت های وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگوی ویژه خبری جمعه شب، تکلیف برخی چالش های مهم پیش روی اقتصاد ایران و برنامه های تیم اقتصادی دولت برای آنها را تا حدودی مشخص کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اعتماد، عبدالناصر همتی در این گفتگو، به 4 چالش مهم اقتصادی اشاره کرد و البته برخی آمار های مهم از شاخص های اقتصادی را نیز زیر سوال برد و کلیدواژه اسب زین شده برای دولت چهاردهم را نیز رد کرد.

وزیر اقتصاد همچنین برخی اظهارنظر هایی را در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت وگوی ویژه خبری داشت که به نظر می رسد برنامه های آینده این وزارتخانه و حتی تیم اقتصادی رییس جمهور برمبنای آن باشد.

در اینجا فرض ما این است که آقای همتی روی حرف های خود تاکید کند و هنگام تصمیم های سخت اقتصادی نیز همین حرف ها را در جلسه با کارگزاران نظام تکرار کند؛ بنابراین با چنین فرضی می توان چشم انداز آینده اقتصاد ایران را در کوتاه مدت و حتی میان مدت این گونه ترسیم کرد.

چالش اول: ارز ترجیحی از سال 1401 که نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی تحت عنوان جراحی اقتصادی حذف شد و تخصیص ارز به کالای اساسی و دارو با نرخ 28500 تومان انجام شد تاکنون اتفاقات زیادی افتاده و نرخ ارز حالا در بازار آزاد به 60 هزار تومان رسیده.


برچسب ها: اقتصاد - اقتصادی - گفت وگوی ویژه خبری - وزیر امور اقتصادی و دارایی - اقتصاد ایران - امور اقتصادی و دارایی - برنامه
آخرین اخبار سرویس:

تاریک و روشن 4 چالش اقتصادی کشور

تاریک و روشن 4 چالش اقتصادی کشور