مطالب مرتبط:
پیام مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی
افتتاح واحدصنایع تبدیلی 9 هزار تنی در ارومیه درصدرپربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
استمرار روند کاهشی دما در آذربایجان غربی
تشکیل 340 پرونده کالای قاچاق در آذربایجان غربی
سفر به آذربایجان غربی؛ گذری بر جغرافیای چهارفصل
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1403 ساعت 16:102024-09-07سياسي

بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت 17 شهریور


،   سپاه شهدای آذربایجان غربی درپیامی به مناسبت گرامیداشت 17 شهریور از مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای تاریخ ساز هفدهم شهریورماه سال 1357 و همچنین شهدای 8 سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ مقام معظم رهبری مدظله العالی: 17 شهریور روز بزرگی است که ملت ایران آن را نباید فراموش کند.

 هفدهم شهریور 1357، یکی از خونین ترین روز های مبارزات مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی، به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

در این روز، افراد بی گناه فراوانی در راه عقیده و ایمان خود جان باختند واقعه خونین 17 شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد؛ و به یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران مبدل گشت و امام خمینی (ره) قیام 17 شهریور را در شمار ایام الله نامیدند.

 این واقعه، مقدمه عزیمت حضرت امام (رحمه الله علیه) از عراق به پاریس و بهره گیری هوشمندانه و حکیمانه ایشان از ظرفیت های انقلاب اسلامی و ابزار های رسانه ای برای توسعه دامنه مبارزه با رژیم شاهنشاهی و سرانجام فروپاشی آن پس از بازگشت تاریخ ساز آن حضرت به ایران اسلامی در 12 بهمن ماه و سپس سقوط آن رژیم در 22 بهمن ماه 57 را رقم زد.


برچسب ها: شهریور - 17 شهریور - انقلاب اسلامی - آذربایجان غربی - تاریخ انقلاب اسلامی ایران - امام خمینی - انقلاب اسلامی ایران
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت 17 شهریور

بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت 17 شهریور