مطالب مرتبط:
استقرار چادرهای گاوبانگی در طبیعت مازندران
استقرار پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خواف
(عکس) بازگشت پرنده منقرض شده به طبیعت
جنگجویان طبیعت؛ بربرهای برهنه با تیرکمون گراز وحشی شکار کردن گوشتشو خام خوردن
بررسی دستاوردها و برنامه های دولت در گفتگوی ویژه خبری: افتتاح 917 پروژه در مازندران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1403 ساعت 13:302024-08-28اجتماعي

استقرار چادر های گاوبانگی در طبیعت مازندران


، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فصل گاوبانگی را پیش رو داریم و باتوجه به اهمیت این دوره برای مرال ها، چادر های گاوبانگی در طبیعت استان برپا شده است.

ابراهیمی افزود: چادر های گاوبانگی در مناطق و زیستگاه های مرال در مناطق البرز مرکزی شهرستان های نور، نوشهر، چالوس و تنکابن، البرز شرقی شهرستان های گلوگاه، هزارجریب نکا و کیاسر و همچنین شهرستان های ساری و سوادکوه برپا است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران همچنین تاکید کرد: ورود تور های گردشگری و طبیعت گردی در ایام گاوبانگی به جنگل های مازندران، ممنوع شد.

مرال یا گوزن قرمز که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی (اشکار گو) نیز گفته می شود، گونه نماد جانوری استان مازندران و به بزرگترین پستاندار علفخوار از گونه های با شکوه جنگل های پهن برگ هیرکانی شمال است.

فصل گاوبانگی فرا رسیده وآغاز رقابت گوزن های نر جهت از میدان به در کردن سایر گوزن ها و در اختیار گرفتن قلمرو و بقای نسل بزرگترین گوزن ایران که با راهکار های مدیریتی مناسب جهت حفظ وحفاظت از این گونه با ارزش همراه می باشد.

حفاظت مناسب از گونه با ارزش مرال و انجام اقدامات حفاظتی در مناطق جنگلی مازندران تنها با تلاش شبانه روزی محیط بانانی بدست می آید که با تمام وجود سعی دارند محیطی امن برای زاد و ولد این گونه با ارزش ف


برچسب ها: مازندران - یگان حفاظت محیط زیست - فرمانده یگان حفاظت - محیط زیست مازندران - حفاظت محیط زیست - فرمانده یگان - شهرستان
آخرین اخبار سرویس:

استقرار چادر های گاوبانگی در طبیعت مازندران

استقرار چادر های گاوبانگی در طبیعت مازندران