مطالب مرتبط:
وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید هماهنگ باشند/ راهکار کاهش تورم
سرپرست اداره کل حوزه وزارتی وزارت اقتصاد منصوب شد
سرپرست مرکز بازرسی وزارت اقتصاد منصوب شد
رییس کل بانک مرکزی عازم هند شد
رییس کل بانک مرکزی عازم هند شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1403 ساعت 10:552024-08-26اقتصادي

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هماهنگ هستند/ راهکار کاهش تورم


وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اگر اختیارات کافی برای هماهنگی با سایر نهادها داشته باشند می توانند اثرات تحریم و مشکلات اقتصادی را تا حد امکان کاهش دهند.

- رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اگر اختیارات کافی برای هماهنگی با سایر نهادها داشته باشند می توانند اثرات تحریم و مشکلات اقتصادی را تا حد امکان کاهش دهند.

مجیدرضا حریری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با توجه به انتظارات فعالان اقتصادی از دولت چهاردهم با توجه به مواردی همچون کاهش تورم و نقدینگی و همچنین تداوم کنترل و ثبات بازار ارز اظهار کرد: مشکلات اقتصادی ما موضوع تازه ای نیست و از اوایل دهه 50 شمسی و با نفتی شدن اقتصاد آغاز شد که همان زمان نیز شاهد ایجاد تورم دو رقمی بودیم.

حال با توجه به این موضوع، اوایل دهه 90 نیز مشکل دیگری به نام تحریم به پیکره اقتصادی ما تحمیل شد و همان تورم قبلی را دو برابر کرد که به نظر من هیچ دلیل و توجیه اقتصادی نداشت.

وی ادامه داد: شاید بتوان برای تورم، کسری بودجه، نرخ بیکاری و رشد نقدینگی و … دلایل مختلف اقتصادی را تعریف کرد، اما زمانی که از اوایل دهه 90 شاهد اعمال تحریم ها بودیم دیگر باید از دلایل سیاسی، نظامی و امنیتی صحبت کنیم که معتقدم چاره آن نیز دیپلماسی بین المللی است.


برچسب ها: اقتصاد - مشکلات اقتصادی - اقتصادی - وزارت اقتصاد - بانک مرکزی - رییس اتاق مشترک ایران و چین - انتظارات فعالان اقتصادی
آخرین اخبار سرویس:

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هماهنگ هستند/ راهکار کاهش تورم

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هماهنگ هستند/ راهکار کاهش تورم