مطالب مرتبط:
کبد چرب با چه ورزشهایی درمان میشود
برای رفع کبد چرب چه ورزش هایی انجام دهیم؟
کدام ورزش ها برای رفع کبد چرب مفید هستند؟
کدام ورزش ها برای رفع کبد چرب مفید هستند؟
برای رفع کبد چرب چه ورزش هایی انجام دهیم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1403 ساعت 12:002024-08-28پزشكي

تاثیر سبک زندگی بر ایجاد کبد چرب


کبد چرب علل مختلفی دارد، اما مهم ترین و شایع ترین آن ها تغذیه نامناسب، عدم تحرک و چاقی شکمی یا اصطلاحا چاقی سیبی شکل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه شاهد شیوع روز افزون انواع بیماری های روحی و جسمی در بین اقشار مختلف جامعه نه تنها در کشور خودمان بلکه در سراسر دنیا هستیم، هر چند ممکن است زمینه های ژنتیکی و وراثت در ایجاد برخی از آن ها نقش داشته باشند، اما به نظر می رسد سبک زندگی افراد نیز نقش بسزایی در این زمینه دارد چرا که زندگی ماشینی، عدم تحرک و استفاده از غذاهای آماده و مواردی از این قبیل، بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد در تمام دنیا شده است.

در این خصوص با دکتر نسرین بابازاده متخصص داخلی و غدد به گفت وگو نشستیم که در ادامه قسمت اول آن را می خوانید: کبد چرب چیست؟ کبد چرب وضعیتی است که در آن شاهد تجمع چربی در سلول های کبدی هستیم.

اهمیت این قضیه بدین جهت است که اگر این روند ادامه پیدا کند و درمان نشود و تجمع چربی ها از حد خاصی بیشتر شود، باعث التهاب مزمن در کبد می شود، این التهاب کم کم به بافت کبد آسیب می رساند و باعث می شود که سایز کبد کوچک تر و سفت تر شود یا اصطلاحا فیبروتیک می شود.

در نهایت در صورت عدم درمان، با گسترش فیبروز، سلول های کبدی دچار نارسایی در عملکرد یا سیروز می شوند که خود سیروز کبدی ممکن است زمینه ساز سرطان کبد شود.


برچسب ها: کبد چرب - زندگی - سبک زندگی - بیماری های روحی - متخصص داخلی - مختلف - ادامه
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر سبک زندگی بر ایجاد کبد چرب

تاثیر سبک زندگی بر ایجاد کبد چرب