مطالب مرتبط:
عکس/ شیر آسیایی در بند 3 مرد در دوره قاجار
جزییات پیشنهاد چلسی برای جیدون سانچو: قرضی با بند خرید اجباری
خنده اش بند نمی‎ آید؛ اولین تمرین فدریکو کیه زا در لیورپول / عکس
کارآمدی به میزان عدالت محوری است
میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت امسال چقدر است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1403 ساعت 08:552024-08-31اقتصادي

پاکسازی دریچه های «بند میزان» شوشتر


پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر از پاکسازی و لایروبی دریچه های بندمیزان توسط این پایگاه با همکاری امور آب شمال و شهرداری شوشتر خبر داد.

- ایسنا/خوزستان پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر از پاکسازی و لایروبی دریچه های بندمیزان توسط این پایگاه با همکاری امور آب شمال و شهرداری شوشتر خبر داد.

پس از هر بارندگی و یا تغییر در دبی رودخانه از سد تنظیمی بالادست معمولاً سطح آب رودخانه و در نتیجه آورده های رودخانه ای مانند شاخ و برگ و تنه های عظیم درختان به رودخانه افزایش می یابد و در بخش شمالی بندمیزان جمع و باعث انسداد دریچه های آن می شوند.

در این صورت از میزان آب موردنیاز نهر دستکند، گرگر و دیگر محوطه های ثبت جهانی در این شاخه کاسته شده و همچنین حق آبه زمین های کشاورزی و آبزی پروران پایین دست به خوبی تامین نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رفع گرفتگی و لایروبی این محدوده از رودخانه یکی از چالش هایی است که با تلاش و همت کارکنان اجرایی پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر تاکنون تقریبا به صورت میانگین هر 40 تا 50 روز به صورت سنتی با کمترین و ساده ترین امکانات به انجام رسیده است.

حجم بالای لایروبی و پاکسازی در این محدوده نیازمند همکاری سایر ارگان های مربوط بود که به حمدالله این موضوع با همکاری امور آب شمال و شهر


برچسب ها: رودخانه - پایگاه میراث جهانی - شوشتر - میزان - پایگاه - سازه های آبی - پاکسازی
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی دریچه های «بند میزان» شوشتر

پاکسازی دریچه های «بند میزان» شوشتر