استراتژی جدید رسانه ای دولت؛ آیا دولت پزشکیان بر شبکه های اجتماعی تمرکز خواهد کرد؟ایجاد شورای راهبردی اطلاع رسانی دولت قبل از اعلام رسمی انتصاب مدیران رسانه های رسمی دولتی، می تواند نشان از یک تغییر رویکرد جدی در نحوه اطلاع رسانی دولت جدید دارد. در این رویکرد، به نظر می رسد که رسانه های سنتی که همواره نقش اول را در انتشار اخبار دولتی و رسمی داشتند، اکنون به سطح دوم اهمیت تنزل پیدا کنند. دلیل این موضوع می تواند در اولویت بندی دولت جدید در استفاده از ابزارهای جدیدتر و سریع تر برای انتشار اخبار باشد. این تغییرات به خصوص در فضایی که انتشار اخبار و اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی و اکانت های مجازی با سرعت بیشتری نسبت به رسانه های رسمی انجام می شود، بسیار حائز اهمیت است. نقش رسانه های اجتماعی در انتشار اخبار در سال های اخیر، شبکه ها و رسانه های اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی توزیع اخبار تبدیل شده اند و کاربران پیش از انتشار رسمی اخبار، اطلاعات را در این شبکه ها دریافت و منتشر می کنند. این موضوع باعث شده است که انحصار رسانه های سنتی در انتشار اخبار کمرنگ تر شود. در دولت جدید، با تشکیل شورای راهبردی اطلاع رسانی ، کنترل این فضا و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست (میس اینفورمیشن) در اولویت قرار دارد. برچسب ها: رسانه های اجتماعی - شبکه های اجتماعی - رسانه - اجتماعی - دولت - اخبار - انتشار |
آخرین اخبار سرویس: |