مطالب مرتبط:
با بیماری نرمی استخوان بیشتر آشنا شوید!
علائم کمبود ویتامین B5
کمبود ویتامین B5 در بدن چه علائمی دارد؟
(تصویر) سیر طراحی دوربین اصلی گوشی های هوشمند: از سامسونگ تا ایسوس
رسالت اصلی حوزه های علمیه، تبلیغ و مسائل دینی مردم است / لزوم ارائه طرح های مادر و دختری برای تربیت نسل ظهور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 شهریور 1403 ساعت 09:452024-09-09پزشكي

فوق تخصص کودکان: کمبود ویتامین دی؛ علت اصلی بیماری نرمی استخوان


دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه راشیتیسم یا نرمی استخوان، یک بیماری مربوط به رشد استخوان هاست که در کودکان و نوجوانان دیده می شود اظهار کرد: در این بیماری استخوان های کودکان به دلایلی نرم باقی می ماند؛ و موجب خمیدگی و رشد ناقص استخوان ها و افزایش ریسک شکستن آنها می شوددکتر پیمان اشراقی با بیان اینکه راشیتیسم بیشتر در کودکان دچار سوء تغذیه شایع است؛ اما  در بزرگسالان نیز دیده می شود، افزود: علت اصلی بیماری راشیتیسم کمبود ویتامین دی است که این ویتامین برای جذب کلسیم در روده ضروری است.

 وی افزود: احتمال بروز نرمی استخوان در نوزادانی که مادرشان در زمان بارداری دچار کمبود ویتامین دی بوده و یا  نوزادان شیرخواری که مادران آنها به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند،   بیشتر است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نرمی یا درد استخوان، نقص در رشد دندان ها و پوسیدگی زودرس، ضعف ماهیچه ها، افزایش امکان شکستگی استخوان ها، کمبود کلسیم در خون، نرمی غیرعادی جمجمه در نوزادان، خمیدگی و نقص در شکل گیری استخوان ها از علائم بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان است، گفت: آزمایش خون و عکس برداری از استخوان ها از روش های تشخیص این بیماری است.


برچسب ها: کمبود ویتامین دی - دانشگاه علوم پزشکی مشهد - استخوان - کمبود ویتامین - نرمی استخوان - دانشگاه علوم پزشکی - کودکان
آخرین اخبار سرویس:

فوق تخصص کودکان: کمبود ویتامین دی؛ علت اصلی بیماری نرمی استخوان

فوق تخصص کودکان: کمبود ویتامین دی؛ علت اصلی بیماری نرمی استخوان