مطالب مرتبط:
نکاتی برای ایمن ماندن در طوفان ها، از جمله گردباد، رعد و برق، سیل
سفید کردن نقره در منزل، راهکارهایی ساده و کاربردی
مهم ترین نکاتی که در خرید حلقه ازدواج و رینگ نامزدی باید بدانیم!
نخستین مناظره هریس و ترامپ حاوی چه نکاتی است؟
نخستین مناظره هریس و ترامپ حاوی چه نکاتی است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1403 ساعت 07:552024-09-11اقتصادي

نکاتی کاربردی درباره چک


در قانون تجارت و قانون صدور چک مواعدی برای طرح دعوی علیه صادر کننده و ظهرنویسان پیش بینی شده که هم در طرح شکایت کیفری و هم در طرح دعوی حقوقی باید رعایت شود والّا دعوی حقوقی یا شکایت کیفری مطروحه پذیرفته نمی شود.

- یک وکیل دادگستری گفت: در قانون تجارت و قانون صدور چک مواعدی برای طرح دعوی علیه صادر کننده و ظهرنویسان پیش بینی شده که هم در طرح شکایت کیفری و هم در طرح دعوی حقوقی باید رعایت شود والّا دعوی حقوقی یا شکایت کیفری مطروحه پذیرفته نمی شود.

سیدمهدی حجتی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با حقوق قانونی دارنده چک، گفت: در حال حاضر که چک های صیادی جایگزین چک های قدیمی شده و ثبت آن در سامانه بانک مرکزی الزامی است، دریافت کنندگان چک نباید صرفاً به دریافت نسخه کاغذی چک بسنده کنند و ضروری است از صادر کننده بخواهند که چک را در سامانه صیاد ثبت نماید والا بسیاری از حقوق قانونی آنها از بین رفته و حتی برخی از دادگاه ها چنین سندی را مصداق چک ندانسته و صرفاً به عنوان یک سند عادی مثبت وجود طلب تلقی می کنند که فاقد امتیازات چک به عنوان سند تجاری است.

این وکیل دادگستری گفت: در قانون تجارت و قانون صدور چک مواعدی برای طرح دعوی علیه صادر کننده و ظهرنویسان پیش بینی شده که هم در طرح شکایت کیفری و هم در طرح دعوی حقوقی باید رعایت شود والّا دعوی حقوقی


برچسب ها: طرح دعوی - قانون - صادر کننده - قانون صدور چک - حقوق - قانون تجارت - حقوقی
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی کاربردی درباره چک

نکاتی کاربردی درباره چک